جهان اینجا

با جهان اینجا دنیا را با دید تازه تری ببینید، و راجع به همه چیز اطلاعات کسب کنید.

جهان اینجا

با جهان اینجا دنیا را با دید تازه تری ببینید، و راجع به همه چیز اطلاعات کسب کنید.

اطلاعات جامع درباره کاشت ابرو

تا چند سال پیش، تاتوی ابرو رایج ترین روش برای خوش فرم کردن ابروها بود اما اکثر افرادی که تاتو انجام می دادند، پس از گذشت چند سال از کار خود پشیمان می شدند و به دنبال روشی طبیعی تر برای زیبای سازی ابروهای خود می گشتند. چند سالی است که کاشت ابرو به روی کار آمده است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

هاشور ابرو و تاتو از روش های موقت و مصنوعی (از نظر اینکه با جوهر و رنگ هستند) برای فرم دادن و ضخیم کردن ابروها هستند. این در حالی است که کاشت ابرو یک روش طبیعی (به دلیل استفاده از موی طبیعی) و دائمی برای پر پشت کردن ابروها است. با استفاده از کاشت ابرو می توان به فرم و تراکم دلخواه خود رسید.

کاشت ابرو بعد از تاتوی ابرو

خیلی از افرادی که تتوی ابرو انجام داده اند بعد از چند سال از انجام اینکار پشیمان شده و به دنبال راهی برای پاک کردن آن و یا طبیعی جلوه دادن آن می روند. برای حل این مشکل می توان از کاشت ابرو استفاده کرد اما باید این موضوع را بدانید که به دلیل طبیعی بودن و ماندگاری بسیار بالای این روش اصلاح و پرپشت کردن ابرو، هزینه کاشت ابرو از روش های دیگر بیشتر است.

آیا برای کاشت ابرو باید تتوی آن را پاک کنیم؟

اگر از طرح و مدل تتوی خود راضی هستید، می توانید روی همان تتوی خود کاشت ابرو انجام دهید. اگر از مدل تتوی خود رضایت ندارید می توانید از پزشک خود بکاهید تاتوهای شما را پاک کند و بعد از آن اقدام به کاشت ابرو کنید. خوشبختانه امروزه با روش های مختلف اعم از لیزر کیوسوئیچ امکان پاک کردن تاتو وجود دارد و نیازی به نگرانی بابت این موضوع نیست.

مزایای کاشت ابرو روی تاتو چیست؟

کل عملیات پیوند ابرو بر روی لایه سطحی پوست انجام می شود بنابراین هیچ گونه خطری، سلامتی فرد را تهدید نمی کند.

کاشت ابرو معمولا در یک جلسه قابل انجام است و در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه خود می رسید.

در صورتی که موهای پشت سر یا پشت گوش شما تراکم کافی نداشته باشد، امکان برداشتن فولیکول های مو از سایر نقاط بدن نیز وجود دارد.

در صورتی که تاتو داشته باشید ابروهای شما تیره تر خواهد بود که این در برخی مواقع یک مزیت محسوب می شود و پس از کاشت، ابروهای شما تیره تر دیده می شود.

انواع پرکننده های پوستی شامل چه مواردی می شود؟

تزریق فیلر پوستی نوعی روش زیبایی غیرجراحی است. پرکننده های پوستی چین و چروک ها را پر می کنند، خطوط را صاف می کنند و حجم را به صورت شما باز می گرداند. پزشک شما این مواد را درست زیر پوست شما تزریق می کند.

افراد برای بهبود ویژگی های صورت خود یا به دست آوردن ظاهری جوان تر، پرکننده های پوستی را انتخاب می کنند. این درمان انتخابی معمولا کمتر از نیم ساعت طول می کشد و زمان بهبودی حداقل است. نتایج فوراً دیده می‌شوند و بسته به نوع پرکننده و محل، ماه‌ ها تا سال‌ ها ماندگاری دارند.

رایج ترین پرکننده های پوستی

·         اسید هیالورونیک (مورد استفاده برای انواع فیلرها شامل فیلر بینی و ...)

·         هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

·         پلی متیل متاکریلات (PMMA)

·         پلی ال لاکتیک اسید

·         چربی انسان

این مواردی که نام بردیم معروف ترین و بهترین موادی هستند که در تزریق انواع فیلرها و پرکننده های پوستی مورد استفاده قرار می گیرند.

سایر درمان های زیبایی تزریقی

علاوه بر مواردی که در بالاتر به آنها اشاره کردیم، درمان های زیبایی دیگری نیز وجود دارد که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

سم بوتولینوم

سم بوتولینوم یک فیلر تزریقی پروتئین خالص است که برای درمان موقت خط اخم استفاده می شود. این تزریق ساده و غیرجراحی می تواند به طور موقت چین های پیشانی، پنجه کلاغی نزدیک چشم ها و نوارهای ضخیم در گردن را کاهش یا از بین ببرد. این سم، تکانه های عصبی را مسدود می کند، به طور موقت ماهیچه هایی را که باعث ایجاد چین و چروک می شوند فلج می کند، در حالی که به پوست ظاهری صاف تر و با طراوت می بخشد.

اسید دئوکسی کولیک

این اسید یک ماده طبیعی است که در اسید معده وجود دارد و به عنوان یک روش برای حل کردن چربی اضافی زیر چانه مورد استفاده قرار می گیرد. درمان شامل تزریق اسید دئوکسی کولیک است که در مطب پزشک انجام می شود. لازم به ذکر است که شایع ترین عوارض جانبی این روش شامل قرمزی، تورم، کبودی و بی حسی است که همگی موقتی بوده و کمتر از چهار هفته طول می کشد.

بعد از تزریق پرکننده های پوستی چه اتفاقی می افتد؟

بعد از تزریق فیلر، به احتمال زیاد یک کیسه یخ برای کاهش درد و تورم به بیمار داده می شود. بسیاری از افراد بلافاصله پس از انجام این تزریق ها نتایج را مشاهده می کنند. اما نتایج هر کسی متفاوت است. اینکه چه مدت طول می کشد تا نتایج را ببینید به عوامل مختلفی بستگی دارد.

بهترین روش های پزشکی برای از بین بردن جوش های زیر پوستی

خیلی از ما حداقل یکبار با جوش های زیرپوستی روی صورتمان مواجه شده ایم و به دلایل مختلفی مانند دعوت به مهمانی یا شرکت در مراسم مهمی، در صدد درمان و از بین بردن آنها کرده ایم؛ اما چطور؟ بهترین کار برای از بین رفتن این نوع جوش ها این است که آنها را به حال خود رها کنیم تا خودش از بین برود. اما در شرایط اضطرار می توان اقداماتی برای از بین بردن آنها انجام داد.

ما در این مقاله قصد داریم تا درباره روش های طلایی برای درمان جوش های زیر پوستی به شما اطلاعاتی دهیم. اما در ابتدا لازم می دانیم که تعریفی کوتاه از این جوش ها را در اختیارتان قرار دهیم.

جوش زیر پوستی و علل ایجاد آن

جوش های زیر پوستی یکی از رایج ترین انواع آکنه هستند، که در لایه زیرین پوست ایجاد می شوند و شاید کمتر کسی از فاصله دور متوجه وجود این نوع آکنه ها بر روی پوست شما شود. اما این جوش ها قطعا برای خود شما آزاردهنده هستند چرا که پوست شما از حالت صاف و یکدستی خارج می شود و در بعضی مواقع واقعا دردناک است.

مهم ترین دلایل ایجاد جوش های زیرپوستی شامل موارد زیر می شود:

·         استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی بی کیفیت و غیر استاندارد

·         دستکاری مداوم پوست

·         تغییرات هورمونی افراد در بازه های زمانی مختلف

بهترین روش های پزشکی برای درمان جوش زیر پوستی

درمان یک روزه جوش ها وجود ندارد اما با برخی راهکارها می توان روند درمان را بهبود بخشید. در ادامه به معرفی روشهایی که قاتل جوش صورت هستند، می پردازیم.

تزریق داخل جوش

در صورت تشخیص بهترین دکتر جوش می توان با تزریق برخی از داروها به طور مستقیم در محل جوش زیر پوستی، التهابات ناشی از این نوع جوش ها را کاهش داد.

لیزر درمانی

یکی از روش های جدید برای درمان انواع جوش ها از جمله جوش زیر پوستی، می توان به لیزر درمانی اشاره کرد. در این روش  پزشک در حل جوش پرتوهای نوری را می تاباند و این کار روند بهبودی جوش را سریع تر می کند.

لایه برداری شیمیایی

در صورتی که جوش های زیرپوستی شدید باشند و به خودی خود قابل درمان نباشند می توان با لایه برداری های شیمیایی ملایم تا متوسط که سلول های مرده پوست را از بین می برد، آنها را درمان کرد.

مصرف پمادهای موضعی

پمادهای موضعی حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک می توانند در درمان جوش زیر پوستی موثر باشند.

ماندگاری فیلر بینی چقدر است و چگونه می توان آن را افزایش داد؟

فیلر بینی نوعی پرکننده پوستی است که اصولا با نوعی ماده طبیعی به نام هیالورونیک اسید ساخته می شود. دکتر زیبایی با تزریق این نوع پرکننده های پوستی به برآمدگی ها و فرورفتگی های بینی اقدام به اصلاح فرم بینی می کند. کل فرآیند تزریق فیلر بینی حدود 15 الی 45 دقیقه طول می کشد.

فیلر بینی چقدر دوام دارد؟

ماندگاری فیلر بینی موقتی و حدود 12 الی 18 ماه است که البته در صورت مراقبت صحیح و همچنین تزریقات مکرر می توان دوام آن را بیشتر یا حتی مادام العمر کرد. فاکتورهای زیادی بر میزان ماندگاری فیلر بینی تاثیرگذار هستند که عبارتند از:

برند فیلر

در صورت استفاده از بهترین مارک های فیلر بینی که مورد تایید سازمان FDA آمریکا قرار گفته اند احتمال بروز عوارض فیلر بینی به حداقل می رسد و از طرفی مدت زمان ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

واکنش بدن فرد

سرعت جذب هیالورونیک اسید در بدن هر فردی می تواند متفاوت از دیگری باشد که این موضوع ارتباط مستقیم با میزان ماندگاری فیلر بینی دارد.

تجربه و مهارت پزشک

به دلیل اینکه عمل تزریق ژل به بینی، یک عمل حساس و دقیق است نیاز به تجربه و مهارت پزشک دارد. در صورتی که پزشک تخصص بالایی در انجام این عمل داشته باشد، تزریق را در بهترین نقاط انجام می دهد و در این صورت میزان ماندگاری فیلر هم افزایش پیدا می کند.

رعایت یا عدم رعایت مراقبت های بعد از فیلر بینی

پرهیز از انجام فعالیت های بدنی پرتحرک حداقل به مدت 48 ساعت و خودداری کردن از دستکاری کردن ناحیه حداقل به مدت 48 ساعت دو مورد از مهم ترین نکات مراقبتی بعد از تزریق فیلر بینی است.

آیا روشی برای به حداکثر رساندن مدت زمان ماندگاری فیلر بینی وجود دارد؟

بله همان طور که گفتیم در صورت رعایت نکات مراقبتی و همچنین تزریقات مکرر می توان مدت زمان ماندگاری فیلر بینی را به حداکثر رساند. در ادامه به مراقبت های بعد از تزریق فیلر بینی که مدت زمان ماندگاری فیلر بینی را افزایش می دهد، اشاره خواهیم کرد:

·         یک رژیم غذایی سالم و مناسب پوست داشته باشید.

·         بدن خود را به طور مداوم هیدراته نگه دارید و از مصرف روزانه حداقل 8 لیوان آب در طول روز غافل نشوید.

·         قبل از اینکه فیلر به طور کامل جذب شود، تزریق مجدد را انجام دهید.

·         استفاده از عینک و ماسک را تا حد ممکن به حداقل برسانید.

·         نکات مراقبتی ارائه شده توسط پزشک (در بخش قبلی گفته شد) را به خوبی عملی کنید.

روش های مختلف کاشت ابرو را بشناسید

تا چند سال پیش، تاتوی ابرو رایج ترین روش برای خوش فرم کردن ابروها بود اما اکثر افرادی که تاتو انجام می دادند، پس از گذشت چند سال از کار خود پشیمان می شدند و به دنبال روشی طبیعی تر برای زیبای سازی ابروهای خود می گشتند. چند سالی است که کاشت ابرو به روی کار آمده است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

هاشور ابرو و تاتو از روش های موقت و مصنوعی (از نظر اینکه با جوهر و رنگ هستند) برای فرم دادن و ضخیم کردن ابروها هستند. این در حالی است که کاشت ابرو یک روش طبیعی (بره دلیل استفاده از موی طبیعی) و دائمی برای پر پشت کردن ابروها است. با استفاده از کاشت ابرو می توان به فرم و تراکم دلخواه خود رسید.

آیا برای کاشت ابرو باید تتوی آن را پاک کرد؟

در صورت رضایت از مدل تاتو ابروهای خود نیازی به پاک کردن آن برای کاشت نیست، در غیر این صورت قبل از کاشت ابرو ابتدا باید تاتو پاک شود. خوشبختانه امروزه با روش های مختلف اعم از لیزر کیوسوئیچ، امکان پاک کردن تاتو وجود دارد و نیازی به نگرانی بابت این موضوع نیست. البته لازم به ذکر است که در صورت مراجعه به بهترین دکتر کاشت ابرو می توان با شگردهایی تتوهایی قدیمی را پوشاند و کاشت ابروی طبیعی را انجام داد.

روش های کاشت ابرو

متخصص کاشت ابرو، به نسبت فرم صورت شما بهترین مدل ابرو را برای شما انتخاب می کند و قبل از کاشت آن را روی صورت شما طراحی می کند. پس از برداشتن فولیکول های مو از بانک مو که اصولا از پشت سر یا پشت گوش برداشته می شود، به کمک روش های FIT یا FUT عمل پیوند ابرو را انجام می دهد. در ادامه به معرفی خلاصه وار دو روش نام برده شده می پردازیم:

کاشت ابرو به روش  FUT

به این روش، برداشت نواری هم گفته می شود. در روش FUT پزشک با ایجاد برشی در پشت سر فرد، مقداری از پوست آن قسمت را برداشته و محل بریدگی را بخیه می زند. پزشک از نمونه گرفته شده، فولیکول های مو را به آرامی و بدون آسیب رسانی از پوست جدا کرده و به محل مورد نظر پیوند می زند.

کاشت ابرو به روش  FIT

در روش کاشت ابرو به روش FIT پزشک با ایجاد حفره ای کوچک در پشت سر فرد، فولیکول های مو را استخراج می کند. در این روش هیچ گونه زخمی ایجاد نمی شود و نیازی به زدن بخیه به محل بانک مو وجود ندارد.