جهان اینجا

با جهان اینجا دنیا را با دید تازه تری ببینید، و راجع به همه چیز اطلاعات کسب کنید.

جهان اینجا

با جهان اینجا دنیا را با دید تازه تری ببینید، و راجع به همه چیز اطلاعات کسب کنید.

لوازم یدکی هیوندای توسان و سانتافه

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا شما را لوازم یدکی دو تا هز بهترین خودرو های یکی از بهترین کمپانی های خودرو سازی یعنی سانتافه و توسان از شرکت خودرو سازی هیوندای بیشتر آشنا کنیم. به طور کلی لوازم یدکی هیوندای از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و باید حتما قطعات اصل و با کیفیتی را برای خودرو خود تهیه کنید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

هیوندای توسان

کمپانی هیوندای در کشور آمریکا برای نخصتین بار در سال 2019 رونمایی شد. توسان 2020 در رنگ های زنده و جذاب و همچنین امکانات بهتری رونمایی شد. امکانات رفاهی و همچنین سطح ایمنی این ماشین نسبتا ارتقاء یافته است و از هر نظر چند پله نسبت به نمونه 2019 پیشرفت داشته است.

از آنجا که نمونه فیس لیفت ماشین طی سال گذشته به همگان معرفی شد، بنابراین فرصت برای ایجاد تغییرات اساسی در توسان 2020 بسیار اندک بود. در مجموع تعداد تغییرات این ماشین در نمونه سال 2020 کم است. اما این کمپانی در بخش های مختلفی طراحی و تولید ماشین بازنگردی کرده است.

در مدل جدید موتور 1.6 لیتری با یک موتور 2.4 لیتری و توربوی 181 اسب بخوار جایگزین شده تا تنفس طبیعی و موثرتری به موتور بدهد. یکی از تغییرات اساسی در مدل 2020 همین موتور است که با یک گیربکس 6 سرعته اتومات ترکیب شده.

البته مدل های پایه این ماشین در طرح 2020 همچنان موتور 2 لیتری دارند. قدرت موتور 161 اسب بخار و گشتاور نیز 203 نیوتون متر است. این موتور در مدل های توسان Value و همچنین توسان SE مورد استفاده قرار گرفته است. برای تریم های SEL، اسپرت، Limited و Ultimate نیز از موتور 2.4 که در بالا خواندید استفاده شده است.

هیوندای سانتافه

ماشین سانتافه که در انگلیسی به Hyundai Santa Fe شهرت دارد یکی از محصولات خوب هیوندای است. ایده اولیه این خودرو در اصل برای همتراز شدن هیوندای با خودروهایی مانند مزدا Tribute، فورد Escape و پونتیاک Aztek بود. هیوندای برای رقابت با این خودروها در سطح جهانی یک نمونه موفق تحت عنوان سانتافه را سال 2001 راهی بازار جهانی کرد. نام این خودرو از نام یکی از شهرهای نیومکزیکو به نام سانتافه انتخاب شده است. این خودرو از محبوب ترین ماشین های خانواده در آمریکا و جهان است.

تاکنون 4 نسل از این خودرو به بازارهای خودرو راه یافته است که نسل دوم آن تازه از سال 2007 وارد ایران شد. در حال حاظر جدیدترین مدل این ماشین 2020 است. برای کسب اطلاعات درباره لوازم یدکی هیوندای سانتافه 2020 ادامه مقاله را بخوانید.

هیوندای سانتافه جدید جزء بهترین خودروهای شاسی بلند در جهان است. مدل 2020 این ماشین دارای فضای داخلی راحت ، ویژگی های فنی فراوان ، صرفه جویی در سوخت مناسب و همچنین سواری متعادل است. در بخش های بعدی با ویژگی های این خودرو و در خصخصویات خاص لوازم یدکی هیوندای سانتافه آشنا میشوید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه قطعات یدکی دو تا از مشهور ترین خودرو های کمپانی هیوندای را در اختیار شما قرار دهیم. اگر از این دو ماشین کره ای استفاده می‌کنید و نمی‌دانید قطعات یدکی آنها را باید از کجا تهیه کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو می‌باشد. 

کامپوزیت دندان و هر آنچه درباره آن نمی‌دانیم.

کامپوزیت یکی از پرکاربرد ترین مواد دندانپزشکی است که امروزه در نود درصد کلینیک های دندانپزشکی یافت می‌شود و در سراسر دنیا به دلایل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کامپوزیت دندان به عنوان ونیر برای ترمیم دندان ها وطرح لبخند بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیادر خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کامپوزیت چیست؟

اگر بخواهیم در قالب یک مثال کامپوزیت را تعریف کنیم باید بگوییم، این روش مانند هنر مجسمه سازی است. در اینجا دندانپزشک مانند مجمسه ساز عمل می کند و با استفاده از مواد کامپوزیت، دندانها را شکل و فرم می دهد.

اما کامپوزیت چگونه به برطرف کردن زشتی های دندان می پردازد؟ دندانپزشک در اجرا کامپوزیت از مواد مخصوصی برای فرم و شکل دهی دندان ها استفاده می کند که برای ماندگاری مواد بر روی دندان از نور ماورابنفش کمک می گیرند. بعد از اتمام کار دندان های زیبا، سفید رنگ و کاملا مرتب ظاهر می شود که هر فردی هنگام روبرو شدن با دندان های شما از زیبایی آن شگفت زده خواهد شد.

حال هر چقدر دندانپزشک در انجام کار خود حرفه ای تر باشد، مطمئنا نتیجه به دست آمده زیباتر خواهد بود. به همین خاطر ظاهر، ضخامت خوب و خطوطی که روی دندان ایجاد می‌شود جزو ظرافت کاری های این روش زیباسازی دندان است.

ونیر کامپوزیت

کامپوزیت ونیر یکی از بهترین انواع کامپوزیت است که زیبایی بسیاری به دندانهای شما می بخشد. کسانی که دچار فاصله بسیار در بین دندان های جلویی هستند و یا دندان های جلویی‌شان ترک خورده است، از این روش برای زیبایی و تغییرات قابل توجهی استفاده می کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های خاص کامپوزیت ونیر سفید کردن دندان ها است؛ بدون این که نیاز باشد دندان ها تراشیده شود.

ونیر دندان یا (Veneer) روکش های دندانپزشکی هستند که به منظور زیباسازی دندان ها و اصلاح طرح لبخند بکار میروند. ونیرها انواع مختلفی دارند اما دو تا از شناخته شده ترین ونیرهای دندانی لمینت دندان و کامپوزیت ونیر هستند.

جنس ونیر کامپوزیت ها از همان مواد همرنگ دندان است که برای پر کردن دندان ها از آن ها استفاده می شود. در حالت کلی لمینت دندان و کامپوزیت ونیر ها با هم تفاوت هایی دارند برای مثال هزینه و قیمت ونیر کامپوزیت ها معمولا از قیمت لمینت کمتر است.

مواد کامپوزیتی دارای جنس و رنگ متفاوتی بوده و دارای دوام و استحکام متفاوتی نیز هستند. بنابراین برای اینکه کار زیبایی و ترمیم دندان شما دارای نتیجه مطلوب و دلخواهی باشد و همچنین استحکام و زیبایی در دندان ایجاد شود بهتر است از موادی که توسط شرکت‌های معتبر دندانپزشکی  ساخته می‌شوند استفاده کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوب و جامعی را در مورد ونیر کامپوزیت و مهم ترین کاربرد های آن در دندانپزشکی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم . امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید و برای شما مفید بوده باشد. تحقیق کردن باعث می‌شود تا شما بتوانید برای آینده خود بهترین تصمیم را بگیرید و دچار پشیمانی در آینده نشوید. 

استفاده از دهانشویه و حتی کشیدن دندان در دوران بارداری

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با دندانپزشکی باردرای بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انهتای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه کشیدن دندان و استفاده از دهانشویه در بارداری و به طور کلی دندان پزشکی بارداری  را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

بهترین زمان کشیدن دندان در بارداری

در دوران بارداری می‌توان در صورت نیاز دندان ها را کشید. بهترین زمان برای اینکار نیز سه ماهه دوم بارداری است زیرا در این سن جنین به قدری رشد کرده تا از آسیب هاییی که ممکن بود در 3 ماهه اول رخ دهد، مصون بماند.

سه ماهه اول حاملگی همیشه چون جنین در حال شکل گیری اولیه است یک دوره نامطمئن برای انجام درمان های دندانپزشکی است و در 3 ماهه سوم نیز به دلیل اینکه مادر نمی تواند برای مدت زمان طولانی به پشت بخوابد انجام درمان های دندانپزشکی به بعد از زایمان موکلو می شود. البته، اگر یک اورژانس دندانی رخ داد، صرف نظر از اینکه در کدام سه ماهه هستید، به جراح فک و صورت مراجعه کنید.

بیهوشی در بارداری

در موارد ساده، برای خارج کردن دندان در بارداری معمولا از بی حسی موضعی استفاده می شود و همین برای اینکه خانم باردار دردی تجربه نکند کافی است. بیحسی موضعی معمولا برای افراد باردار و نوزادان آنها بی خطر است. برای کشیدن دندان در شرایط پیچیده نیز، آرام بخش داخل وریدی ممکن است در نظر گرفته شود. اما کم پیش می آید که نیازی به تجویز آرامبخش وریدی باشد. اگر هم لازم بود با دوز کمتری برای خانم های حامله، تجویز انجام می‌شود.

استفاده از دهانشویه در بارداری

محلول های حاوی مواد شوینده دهان و دندان فواید بسیار زیادی دارند و ما مهم ترین فواید موجود را در ادامه بررسی کرده ایم.

باکتری های فعال در جریان عفونت های لثه می توانند در هنگام ورود به جریان خون در خانم های باردار، عوارض خاصی در بارداری ایجاد کنند و شما می توانید با شستشوی منظم دهانشویه ، این خطر را کاهش دهید.

محلول های شوینده دهانی می توانند با کاهش میزان پلاک و باکتری های محبوس در دهان، از بیماری های لثه مانند التهاب لثه یا عفونت آن جلوگیری کنند.

دهانشویه ای که حاوی پراکسید کاربامید یا پراکسید هیدروژن باشد می تواند تاثیر سفید کنندگی روی دندان داشته باشد. چنانچه دندان های شما به صورت جزئی دچار تغییر رنگ شده اند و یا روزانه به دلیل پلاک، کمی زرد می شوند، انتخاب این دهان شویه ها می تواند به سفید شدن دندان هایتان کمک کند. اما این روش به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای بلیچینگ دندان ها نیست.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه کشیدن دندان و استفاده از دهانشویه در بارداری و  در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم از این مطلب استفاده کافی کرده باشید. 

ارتودنسی نامرئی و متحرک

ارتودنسی بهترین روش برای درمان ناهنجاری های مجود در ناحیه فک و صورت است. امروز در این مطلب سعی داریم تا شما را با دو تا از بهترین روش های ارتودنسی و البته پرطرفدار ترین آنها، یعنی ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی متحرک بیشتر آشنا کینم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ارتودنسی متحرک

تفاوت ارتودنسی متحرک نسبت به ثابت از اسم آن پیداست. ارتودنسی ثابت به دندان شما می‌چسبد، در حالی که ارتودنسی متحرک را می‌توانید از دهان خارج کنید. بسیاری از روش‌های ارتودنسی مراحل مختلفی دارند، بنابراین ترجیح داده می‌شود از این مدل برای درمان استفاده شود و این روش درمانی می‌تواند بسیار مفیدتر واقع شود. معمولا وقتی می‌خواهند فک‌ها را درمان کنند از ارتودنسی متحرک استفاده می‌شود و برای درمان ناهنجاری دندان از ارتودنسی ثابت استفاده می‌کنند. چند مدل مختلف ارتودنسی متحرک وجود دارد که در ادامه درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.

همانطور که گفته شد ارتودنسی متحرک روشی محبوب در درمان ناهنجاری‌های دهانی است، اما فرد نمی‌تواند خودش نوع درمان را انتخاب کند. معمولا دکتر نسبت به نوع ناهنجاری مدل ارتودنسی را انتخاب می‌کند. انواع ارتودنسی متحرک به شرح زیر است:

ارتودنسی اینویزیلاین

در کشورهای خارجی استفاده از ارتودنسی متحرک شفاف یکی از روش‌های محبوب ارتودنسی است. اگر می‌خواهید دندان‌های خود را با احتیاط صاف کنید، بهترین گزینه برای شما این مورد است. ارتودنسی شفاف می‌تواند بدون استفاده از براکت دندان (سیم)، دندان‌های صافی به شما تحویل بدهد. این روش درمانی شامل چند ردیف متحرک از صاف کننده است و شما مجبور نیستید از براکت و سیم‌های فلزی استفاده کنید. تکمیل درمان در این روش ممکن است 15 ماه طول بکشد. یکی از مزیت‌های ارتودنسی نامرئی هزینه آن است که تقریبا ارزان است و شما می‌توانید هر چند هفته یک بار آن‌ها را عوض کنید. برخلاف براکت‌ها این مدل به راحتی پاک می‌شود، پس نیازی نیست هنگام نوشیدن یا غذا خوردن آن‌ها را خارج کنید.

ارتودنسی نامرئی

اگر یک شخص برای منظم شدن دندان هایش از دستگاه ها یا ابزار ارتودنسی استفاده کند که قابل توجه نیستند و یا کسی متوجه آن ها نمی شود، اصطلاحا گفته می شوند ارتودنسی نامرئی انجام داده است.

دستگاه های نامرئی زیادی وجود دارند که با کمک آن ها می توان دندان ها را منظم کرد. مثلا ارتودنسی سرامیکی و دیمون شفاف یا حتی ارتودنسی لینگوال بارزترین انواع ارتودنسی نامرئی هستند. اما آن ها بیشتر در دسته ارتودنسی ثابت جای می گیرند تا نامرئی. و اصولاً آنچنان هم نامرئی نیستند.

بنابراین زمانی که صحبت از روش های نامرئی به میان می آید بیشتر منظور ارتودنسی با کمک الاینرها یا تراز کننده شفاف است که در ایران با نام پلاک ارتودنسی نیز شناخته می شوند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی و دو نوع از پرکاربرد ترین و پرطرفدار ترین آنها یعنی نامرئی و متحرک آشنا کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.  

هر آنچه ما باید درمورد ایمپلنت های سوئیسی بدانیم

ایمپلنت یکی از بهترین راه ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. امروز در این مطلب سعی داریم تا شما را با ایمپلنت های کشوری که در زمینه تولید ایمپلنت پیشگام است، بیشتر آشنا کنیم. سوئیس در زمینه تولید انواع ایمپلنت ها در بین کشور های دیگر پیشگام است و بهترین ایمپلنت های تولید شده در دنیا ایمپلنت های سوئیسی هستند. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ایمپلنت اشترومن

به طور کلی در دنیای ایمپلنت ها، محصولات ساخت شرکت اشترومن شناخته شده ترین و با کیفیت ترین ها هستند. در واقع بدون اغراق تمامی ایمپلنت های ساخت این شرکت جزء کارهای عالی و رده بالا هستند. از نظر همه چیز، اشترومن جزء 3 برند مشهور و برتر دنیای ایمپلنت ها است.

خوشبختانه برند اشترومن در ایران به صورت مستقیم نمایندگی دارد و برخی از دندانپزشکان مشهور، آن را به بیماران خود پیشنهاد می دهند. (متاسفانه به دلیل قیمت بالا و سود پایینی که برای دندانپزشکان دارد توسط هر متخصصی انجام داده نمی شوند)

ایمپلنت اشترومن که در ایران به صورت اختصاری با نام ITI شناخته می شود مدت زمان بارگذاری اش بین 4 تا 6 هفته خواهد بود. اگر فکر می کنید هزینه بالای آن برایتان مساله ساز نیست یک گزینه بسیار عالی برای کاشت است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد بلیچینگ دندان اینجا کلیک کنید.

ایمپلنت SIP

اگر به دنبال یک ایمپلنت شناخته شده با قدمت بسیار زیاد هستید می توانید درباره ایمپلنت SPI با دندانپزشک خودتان صحبت کنید. این ایمپلنت توسط شرکت تومن مدیکال ساخته می شود و از نظر کیفیت جزء ایمپلنت های تاپ لول است. این برند مشابه با ایمپلنت اشترومن بوده اما هزینه اش نسبت به آن کمی پایینتر است.

ایمپلنت سوئیسی اس پی آی هم اکنون در کشور ما دارای نمایندگی فعال است و برای کاشت آن تنها کافیست به یک متخصص ایمپلنت خوب که با این برند همکاری می کند مراجعه کنید.

همچنین درمورد ایمپلنت های دندانی بیشتر بدانید.

ایمپلنت دندان بایودنتال

از مطرح‌ترین ایمپلنت‌های دندانیِ ساخت کشور سوئیس، بیودنتال است. ایمپلنت بیودنتال یک ایمپلنت با برندی نوپا است که مانند ایمپلنت SIC قدمت چندان زیادی ندارد، اما یکی از برندهای مورد علاقه دندانپزشکان ایرانی است.

به دلیل اینکه شرکت بیودنتال هر ساله تغییراتی بر روی ایمپلنت های خود (مخصوصاً از نوع زیرکونیا) اعمال کرده و با تکنولوژی های روز دندانپزشکی تطبیق می دهد، در بازار ایمپلنت ایران بسیار مورد توجه گرفته است. بنابراین اگر برای کاشت دندان به یک متخصص مراجعه کردید، اصلا تعجب نکنید اگر اولین برند ایمپلنتی که به شما معرفی کردند ایمپلنت سوئیسی بیودنتال باشد.

ایمپلنت های TRI

تا اینجا اغلب برندهایی که نام بردیم جزء برندهای قدیمی و تا حدی ریشه دار سوئیسی بود اما ایمپلنت TRI جزء جدیدترین برندهای این کشور است که از نظر کیفیت در حد متوسط  و هزینه ارزان تری نسبت به سایر ایمپلنت های ساخت این کشور دارد. از نظر ظاهری، ایمپلنت سوئیسی TRI شباهت بسیار زیادی به ایمپلنت آمریکایی اسکرونت زیمر دارد. در ایران هنوز آنطور که باید و شاید این برند شناخته شده نیست و تعداد بیمارانی که با این روش دندان از دست رفته خود را جایگزین می کنند کمتر است.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در مورد بهترین ایمپلنت های دنیا یعنی ایمپلنت های سوئیسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و باعث شویم تا اگر قصد ایمپلنت دندان های خود را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما مقالات سایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را در این زمینه مطالعه کنید تا اطلاعات بسیار خوبی را به دست بیاورید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.