جهان اینجا

با جهان اینجا دنیا را با دید تازه تری ببینید، و راجع به همه چیز اطلاعات کسب کنید.

جهان اینجا

با جهان اینجا دنیا را با دید تازه تری ببینید، و راجع به همه چیز اطلاعات کسب کنید.

همه چیز درمورد ونیر کامپوزیت های دندانی

ونیر در لغت به معنای لایه های بسیار نازکی است که بر روی دندان پوشیده می‌شود. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ونیر کامپوزیت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهیم.

ونیر و ونیر کامپوزیت

اجازه دهید قبل از اینکه وارد اصل موضوع شویم (و مفصلاً به موضوع اصلاح طرح لبخند با کمک کامپوزیت‌ها بپردازیم)، درباره “ونیر” صحبت کنیم. این ونیری که به صورت پیشوند یا پسوند به کامپوزیت وصل شده، در انگلیسی به صورت (VENEER) است. و به معنای پوشاندن دندان با کمک مواد دندانپزشکی است.

کامپوزیت یک نوع ماده بسیار پرکاربرد در دندانپزشکی است که ما در درمان‌های ترمیمی؛ به طور گسترده از آن استفاده می‌کنیم. زمانی که بخواهیم از کامپوزیت به عنوان یک لایه پوشاننده دندانی یا ونیر استفاده کنیم، اصطلاحاً به آن ونیر کامپوزیت دندان می‌گوییم. بنابراین منظور از کامپوزیت ونیر، استفاده از مواد کامپوزیت ترمیمی، به عنوان ونیر و پوشاننده سطوح دندانی است.

نصب ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت دندان جزء درمان‌های ترمیمی مستقیم به شمار می‌روند. به این معنی که مواد کامپوزیتی در مطب، توسط دندانپزشک یا متخصص ترمیمی و زیبایی آماده شده و به صورت مستقیم روی سطح دندان‌ها متصل می‌شود. ما در ادامه مراحلی که میبایست برای نصب کامپوزیت به دندان ها طی کنید را توضیح داده ایم.

ابتدا باید یک کلینیک دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی پیدا کنید و به صورت تخصصی تحت معاینه قرار بگیرید. دندانپزشک با دقت تمام دندان ها را معاینه می کند و دندان هایی که دچار مشکل ظاهری هستند و علل احتمالی مشکل را مشخص می کند.

برای اینکه بتوان مواد کامپوزیت را به سطح دندان ها اعمال کرد باید آن ها را از قبل تمیز کرد. بنابراین دندانپزشک سطح دندان ها را به خوبی تمیز کرده و خشک می کند.

بسیار مهم است که نتیجه درمان طبیعی باشد و مصنوعی جلوه نکند. بنابراین لازم است که رنگ کامپوزیت استفاده شده برای شما نزدیک به رنگ دندان های طبیعی خودتان باشد. بنابراین در این مرحله سایه رنگ دندان هایتان با دقت مشخص شده و بر اساس آن رنگ کامپووزیت نهایی آماده می شود.

پس از مشخص شدن سایه رنگ (میزان روشنی و تیرگی دندان مواد)، مواد کامپوزیتی به صورت لایه لایه روی سطح دندان قرار داده می شود. هر بار که یک لایه نازک از مواد روی دندان قرار گرفت، دندانپزشک آن لایه را به نور خاصی خشک می کند. بعد از اعمال نور به مواد، ونیر کامپوزیت دندان سفت و وسخت خواهد شد.

با قرار گرفتن آخرین لایه روی دندان، اکنون نوبت به صیقل دادن یا پالیش کردن می رسد. دندانپزشک با ابزار بی خطری سطح دندان را طوری صیقل می دهد که طبیعی تر به نظر برسد.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب قصد داشتیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ونیر کامپوزیت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. 

کیا موتورز و شیشه شوی سانتافه

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه شیشه شوی هیوندای سانتافه به عنوان  یکی از قطعات هیوندای و یکی از بزرگترین شرکت های تولید خودرو کره ای یعنی کیا موتورز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

شیشه شوی سانتافه

شیشه پاک کن یا شیشه‌ شوی خودرو بر خلاف تصور خیلی از دوستانی که از آب در مخزن شیشه شور استفاده می‌کنند بسیار نکته با اهمیتی است. باید ضمن استفاده از شیشه شور ماشین در انتخاب شیشه‎‌شور مناسب و استاندارد دقت کنیم و نکاتی را در نظر داشته باشیم. چرا؟؟

اگر بخواهیم موضوع تمیز کردن شیشه ماشین را بررسی کنیم باید بدانید که شیشه خودرو بیشترین تاثیر در دید راننده را دارد. اگر شیشه خودرو کثیف و یا تار و یا یک لایه چربی شکننده نور روی آن تشکیل شده باشد و یا بخار کرده باشد می‌تواند از طریق اختلال در دید راننده مخصوصا در دیدن اجسام دارای خطای‌دید یا افرادی که لباس‌های همرنگ محیط دارند، هزینه‌های جبران ناپذیر برای شما و خودروی شما ایجاد کند.

ویژگی های شیشه شوی خوب

شیشه‌شور استاندارد بعد از چند بار پاشش بر روی شیشه و استفاده از برف پاکن باید بتواند هر گونه کثیفی را از روی شیشه خودرو پاک کند. کثیف‌های که روی شیشه خودرو به وجود می‌آیند می‌تواند حاصل از پاشش آب گل‌آلود، گرد و غبار، بخار شیشه و یا تاری شیشه خودرو، چرب شدگی، باقی‌مانده حشرات و یا حتی فضولات پرندگان باشد.

1.     نداشتن رد سفیدی آب بر روی شیشه خودرو

2.     درخشنگی و شفافیت شیشه خودرو

3.     آب‌گریز بودن شیشه‌شور خودرو

4.     رایحه خوش شیشه‌شوی

5.      مشخص بودن کاربری مایع شیشه‌شور

کیا موتورز

شرکت خودرو سازی کیا موتورز به‌عنوﺍن قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کرهﺍی، در سال 1944 با موضوع ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی، شروع به کار نمود. در سال 1952، ﺍین شرکت نام خود رﺍ ﺍز «صنایع دقیق کیونگ سانگ» به کیا تغییر دﺍد و چندی بعد شروع به ساخت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سوﺍری کرد. در سال 1986 و با همکاری شرکت فورد، کیا موتورز مبادرت به ساخت برخی ﺍز مدل‌های مزدا مانند مزدا فامیلا هم برﺍی بازﺍر دﺍخلی و هم برﺍی بازﺍر خارجی (جهت صادرات) نمود. ﺍین مدل‌ها همچنین شامل کیا پرﺍید (بر مبنای مدل مزدﺍ 121) و کیا ﺁوﻻ بودند، که در بازﺍر آمریکای شمالی و استرالیا با نام‌های فورد فستیوا و فورد ﺍسپایر به فروش رفت.

کیا موتورز آمریکا بازوی فروش، بازﺍریابی و توزیع محصولات شرکت کیا موتورز، در ﺍیاﻻت متحده ﺍست. این شعبه از شرکت کیا، طیف کاملی ﺍز خطوط تولید محصوﻻت خود رﺍ، ﺍز طریق شبکه‌ای از 640 نمایندگی فروش در ﺍیاﻻت متحده عرضه می‌کند. در سال 2008 کیا موتورز آمریکا، رکورد فروش خود رﺍ برﺍی چهاردهمین سال متوﺍلی، در رشد سهم بازﺍر در ﺍیاﻻت متحده شکست.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه شیشه شوی هیوندای سانتافه و کیا موتورز را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. درضمن اگر قصد تهیه لوازم یدکی خودرو کره ای خود را دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو است. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد. 

خطرات احتمال جراحی لاغری از زاویه ای دیگر

جراحی لاغری، راهی که بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند به سرعت وزن کم کنند، از آن استفاده می‌کنند. ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه جراحی لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما عزیزان بگوییم. با ما تا آخر این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

جراحی لاغری

جراحی لاغری عبارت است از روشی به منظور کاهش مصرف مواد غذایی و کاهش اشتهای افراد دارای اضافه وزن. در حال حاضر مؤثرترین روش جهت کاهش وزن و کنترل بیماری های مرتبط با اضافه وزن جراحی لاغری است. جراحی لاغری انواع مختلفی از جمله بای پس معده، اسلیو معده، تا کردن معده و … دارد و همانطور که گفته شد پزشک متناسب با شرایط هر فرد بهترین روش را به او پیشنهاد می دهد.ترس از جراحی لاغری به دلیل شایعات متداول در مورد این روش کاملاً طبیعی است. اما این ترس به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه است. امروزه این نوع جراحی بسیار کم خطرتر از روش های قدیمی بوده و نسبت به آن ها کمتر تهاجمی هستند.

معایب جراحی لاغری

همانطور که گفته شد جراحی لاغری نیز مانند سایر روش های جراحی مزایا و معایب خاص خود را دارد. برخی از معایب آن عبارت است از:

·         پس از جراحی ممکن است بیمار مدام حالت تهوع و استفراغ داشته باشد که در این صورت باید سریعاً به پزشک مراجعه نموده و درمان دارویی را شروع کند.

·         بیهوشی و داروهای آن عوارضی دارند که در برخی موارد بسیار شدید هستند. خطرات بیهوشی در حین عمل بیمار را تهدید می کند.

·         در برخی موراد معده مسدود می شود.

·         عفونت دیگر خطری است که بیمار را تهدید می کند.

همچنین درمورد بهترین جراح اسلیو بیشتر بدانید.

خطرات جراحی لاغری

اضافه وزن و چاقی علاوه بر اینکه دلیل عمده ی بسیاری از بیماری های خطرناک از جمله سرطان و سکته ی مغزی است. همچنین تأثیر بسزایی نیز در ظاهر و اعتماد به نفس افراد دارد. به عبارت دیگر چاقی می تواند باعث آسیب های روحی از جمله افسردگی و انزوا طلبی شود. این تأثیرات خطرناک دانشمندان و جراحان را به فکر چاره ای برای درمان این عارضه انداخت.رژیم غذایی و ورزش قدیمی ترین روش های درمان چاقی هستند که دوره ی درمان بسیار طولانی داشته و در اکثر موارد نتیجه ی مطلوبی نخواهند داشت.

حدود ۲۰ سال پیش جراحی های لاغری پا به عرصه نهادند اما به دلیل نوظهور بودن خطرات فراوانی برای سلامت بیمار داشتند. هیچ اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی قبل و بایدها و نبایدها به بیمار داده نمیشد لذا او از سرنوشت خود پس از جراحی خبری نداشت.پیشرفت علم و تکنولوژی در این زمینه نیز به کمک بشر آمده است و روش های جدید لاغری با جدیدترین متدها و برنامه ریزی های دقیق زیر نظر پزشکان و جراحان مجرب منجی زندگی بسیاری از افراد دنیا شده اند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه جراحی لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که برای اینکه جراحی لاغری انجام دهید باید چه نکاتی را در نظر بگیرید و چه خطراتی را به جان بخرید. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. 

ارتودنسی نامرئی و هر آنچه باید درمورد آن بدانیم

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

اگر یک شخص برای منظم شدن دندان هایش از دستگاه ها یا ابزار ارتودنسی استفاده کند که قابل توجه نیستند و یا کسی متوجه آن ها نمی شود، اصطلاحا گفته می شوند ارتودنسی نامرئی انجام داده است.

دستگاه های نامرئی زیادی وجود دارند که با کمک آن ها می توان دندان ها را منظم کرد. مثلا ارتودنسی سرامیکی و دیمون شفاف یا حتی ارتودنسی لینگوال بارزترین انواع ارتودنسی نامرئی هستند. اما آن ها بیشتر در دسته ارتودنسی ثابت جای می گیرند تا نامرئی. و اصولاً آنچنان هم نامرئی نیستند.

بنابراین زمانی که صحبت از روش های نامرئی به میان می آید بیشتر منظور ارتودنسی با کمک الاینرها یا تراز کننده شفاف است که در ایران با نام پلاک ارتودنسی نیز شناخته می شوند.

مراحل ارتودنسی نامرئی

منظم شدن دندان ها با کمک الانیرهای شفاف بسیار بسیار ساده تر از ارتودنسی ثابت است. برای درک سادگی این روند، مراحل ارتودنسی نامرئی که در ادامه توضیح داده شده را بخوانید.

برای شروع، شما به مطب یک متخصص ارتودنسی می روید. دهان و دندان شما در مدت زمان کوتاهی معاینه می شود. متخصص مشکل دندان هایتان را به صورت دقیق تشخیص می دهد. سپس درباره انتظارات‌تان با شما صحبت می کند. هر آنچه که در خصوص منظم شدن دندان هایتان با ارتودنسی نامرئی لازم است، در این جلسه (که معمولا رایگان است) توسط ارتودنتیست به شما منتقل خواهد شد.

متخصص ارتودنسی یا دستیار او (آنگونه که در ویدئوی ابتدای مشاهده کردید)، از دهان و دندان شما اسکن می‌گیرد. اینکار با یک اسکنر مخصوص انجام می شود. پس از چند دقیقه که دندان های شما کاملا اسکن شد، نتیجه آن در کامپیوتر به نمایش در آمده و ذخیره می شود.

اگر از دستگاه اسکنر ارتودنسی نامرئی استفاده نشود، ممکن است از دندان های شما قالب بگیرند. به این فرآیند گرفتن ایمپرشن گفته می شود. در این روش خمیر مخصوصی داخل یک تری یا قالب دندانی ریخته شده و پس از آن تری روی دندان ها قرار می گیرد. قالب گرفته شده از دندان های شما سپس به لابراتوار فرستاده شده تا الاینرهای شفاف بر اساس آن ساخته شوند. (در این بخش از مراحل ارتودنسی نامرئی، اگر متخصص در مطبش دستگاه اسکن و چاپگر 3 بعدی الاینر داشته باشد، الاینرها را در مطب برای شما خواهد ساخت)

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. از چیستی ارتودنسی نامرئی گرفته تا قسمتی از مراحل آن. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 

ارتودنسی متحرک و هر آن چه تا کنون درمورد آن نمی دانستید

ما امروز اینجاییم تا در این مطلب شما را با بهترین روش درمان نا هنجاری های دهان و دندان یعنی ارتودنسی بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی متحرک در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم و همه چیز را نیز به شما بگوییم.

ارتودنسی متحرک

تفاوت ارتودنسی متحرک نسبت به ثابت از اسم آن پیداست. ارتودنسی ثابت به دندان شما می‌چسبد، در حالی که ارتودنسی متحرک را می‌توانید از دهان خارج کنید. بسیاری از روش‌های ارتودنسی مراحل مختلفی دارند، بنابراین ترجیح داده می‌شود از این مدل برای درمان استفاده شود و این روش درمانی می‌تواند بسیار مفیدتر واقع شود. معمولا وقتی می‌خواهند فک‌ها را درمان کنند از ارتودنسی متحرک استفاده می‌شود و برای درمان ناهنجاری دندان از ارتودنسی ثابت استفاده می‌کنند. چند مدل مختلف ارتودنسی متحرک وجود دارد که در ادامه درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.

همچنین درمورد ارتودنسی سریع دندان و انواع روش های ارتودنسی سریع بیشتر بدانید.

ارتودنسی اینویزیلاین و یا همان ارتودنسی شفاف

در کشورهای خارجی استفاده از ارتودنسی متحرک شفاف یکی از روش‌های محبوب ارتودنسی است. اگر می‌خواهید دندان‌های خود را با احتیاط صاف کنید، بهترین گزینه برای شما این مورد است. ارتودنسی شفاف می‌تواند بدون استفاده از براکت دندان (سیم)، دندان‌های صافی به شما تحویل بدهد. این روش درمانی شامل چند ردیف متحرک از صاف کننده است و شما مجبور نیستید از براکت و سیم‌های فلزی استفاده کنید. تکمیل درمان در این روش ممکن است 15 ماه طول بکشد. یکی از مزیت‌های ارتودنسی نامرئی هزینه آن است که تقریبا ارزان است و شما می‌توانید هر چند هفته یک بار آن‌ها را عوض کنید. برخلاف براکت‌ها این مدل به راحتی پاک می‌شود، پس نیازی نیست هنگام نوشیدن یا غذا خوردن آن‌ها را خارج کنید.

تنظیم کننده فضای دندان ها

از این مدل ارتودنسی متحرک معمولا در کودکانی که ریزش دندان در آن‌ها زودتر بوده استفاده می‌شود. با وجود شکاف در هنگام خالی شدن جای دندان‌های شیری، ممکن است مسیر دندان‌های دائم مسدود شود. از این ارتودنسی برای جلوگیری از حرکت دندان‌های شیری در لثه استفاده می‌شود.

نگهدارنده

بعد از اتمام برنامه درمانی، همچنان باید از نگهدارنده استفاده کنید. این وسیله ارتودنسی متحرک از این جهت مهم است که بعد از پایان درمان تا چند وقت دندان‌های شما را صاف نگه می‌دارد. نگهدارنده‌ها بیشتر از آنچه که فکر کنید مهم هستند، و استفاده نکردن از آن می‌تواند کل درمان ارتودنسی را بیهوده کند، زیرا دندان‌ها بعد از ارتودنسی دوباره می‌توانند به حالت قبل برگردند. معمولا به نوجوان‌هایی که ارتودنسی می‌کنند توصیه می‌شود تا رسیدن به سن بلوغ حتما از نگهدارنده استفاده کنند. البته لازم به ذکر است این روش، مدل‌های ثابت نیز دارد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی به خصوص ارتودنسی متحرک را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم و اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفیدذ بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.