جهان اینجا

با جهان اینجا دنیا را با دید تازه تری ببینید، و راجع به همه چیز اطلاعات کسب کنید.

جهان اینجا

با جهان اینجا دنیا را با دید تازه تری ببینید، و راجع به همه چیز اطلاعات کسب کنید.

لمینت دندان می تواند باعث پوسیدگی دندان شود؟

لمینت دندان یکی از روش های زیبایی برای اصلاح طرح لبخند است، که شامل روکش های نازک سرامیکی همرنگ دندان است. این روکش ها با کمک سیمانی مخصوص بر سطح خارجی دندان نصب می شوند. تعدادی از افراد بعد از لمینت دندان، پوسیدگی در دندان ها را تجربه کرده اند، این سوال پیش می آید که آیا لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان می شود یا دلایل دیگری باعث ایجاد پوسیدگی دندان بعد از لمینت می شوند؟ برای یافتن جواب این سوال تا آخر این مقاله را بخوانید و با این مجله ترمیم و زیبایی دندان همراه باشید.

لمینت دندان چیست؟

یک روکش همرنگ دندان است که برای از بین بردن فاصله دندانی، و بر طرف کردن شکستگی و ترک دندان، بد فرم یا بد رنگی دندان ها از آن استفاده می شود، با لمینت دندان، دندان ها  زیبا و یکدست می شوند و لخندی زیبایی را برای فرد به ارمغان می آورد.

لمینت دندان چگونه انجام می شود؟

 بیمار باید قبل از بررسی اینکه آیا لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان می شود؟ درباره مراحل انجام لمینت اطلاعاتی بدست بیاورد، مراحل انجام لمینت به شرح زیر هستند:

·         بررسی و معاینه دهان و دندان و مشخص کردن دندان هایی که نیاز به لمینت دارند اولین مرحله است. بیمار در این مرحله لازم است قبل از روکش  کردن، سلامت دندان ها را بررسی کند. در صورت وجود مشکل باید آن را بر طرف کرد؛ دندانپزشک باید در صورت وجود پوسیدگی و عفونت آن را درمان کند چون وجود عفونت و پوسیدگی قبلی، بعد از لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان می شود؛ در واقع همان پوسیدگی قبلی زیاد می شود، در قسمت های دیگر دندان و سایر دندان ها گسترش می باید.

·         جرم گیری و پاکسازی دندان و از بین بردن پلاک های دندانی یکی دیگر از مراحل لمینت دندان است. وجود پلاک در دندان باعث پوسیدگی دندان بعد از لمینت دندان می شود.

·         برای انجام لمنیت دندان باید مقداری از مینای دندان تراش بخورد.

·         باید در این مرحله از دندان ها قالب گیری شود و قالب را به لابراتوار برای ساخت روکش ها ارسال کنند.

·         نصب روکش اهمیت بالایی دارد، نصب نادرست لمینت دندان می تواند مضر باشد. باید به درستی و کاملا حرفه ای این کار انجام شود.

·         مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان برای نگهداری و افزایش طول عمر لمینت ها و جلوگیری از ایجاد عفونت و پوسیدگی دندان بعد از لمینت الزامی است.

·         چکاپ دوره ای و اطمینان از سلامت لمینت ها و دندان هر چند ماه یکبار توصیه می شود.

منبع: https://www.karajdentists.ir/

چگونه می شود انحراف بینی را بدون عمل جراحی درمان کرد؟

یکی از مشکلاتی که اکثر افراد دارند و کیفیت زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد انحراف بینی است. اصولا افرادی که انحراف بینی دارند تنفس خوبی ندارند و در هنگام خواب خروپف می کنند. همان طور که می دانید یکی از روش های رفع انحراف بینی عمل جراحی بینی است؛ اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف اعم از هزینه بالا، دوره نقاهت طولانی مدت، عوارض عمل جراحی و … حاضر به عمل جراحی بینی نمی شوند به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به معرفی روش های درمان انحراف بینی بدون عمل جراحی برای این افراد بپردازیم.

از جمله دلایل انحراف بینی عبارتند از:

·         ژنتیک و مادرزادی؛

·         آسیب های فیزیکی؛

·         تصادف؛

·         آسیب ‌های ورزشی؛

انواع حالت های انحراف بینی

·         انحراف بینی شکل و حالات مختلفی دارد که عبارتند از:

·         برخی مواقع تیغه میانی بینی کج می شود و همین موضوع منجر به ایجاد اختلال در مسیر تنفسی فرد می شود.

·         برخی مواقع آسیب دیدگی به بینی به گونه ای است که تیغه میانی بینی در موازات کل ساختمان بینی کج می شود و هیچ گونه اختلالی در مسیر تنفسی فرد ایجاد نمی شود.

·         در برخی مواقع نیز کل هرم بینی و تیغه وسطی بینی کج می شود که حفره های تنفسی را مسدود می کند.

رفع انحراف بینی با فیلر

امروزه از فیلرها برای اصلاح اکثر ناهنجاری های بینی اعم از انحراف بینی استفاده می شود. در این روش پزشک پس از معاینه از بهترین فیلر را برای اصلاح فرم بینی شما انتخاب می کند. سپس دز مشخصی از فیلر بینی را توسط سرنگ ظریف به محلی که نیاز است تزریق می کند.

از جمله مزایای درمان انحراف بینی با تزریق ژل عبارتند از:

·         غیرتهاجمی بودن این روش

·         سرپایی بودن عمل

·         هزینه تزریق فیلر به بینی از هزینه عمل رینوپلاستی بسیار کمتر است.

منبع: https://www.drmattab.ir/

درمان چاقی را به جراح چاقی بسپارید.

امروزه افراد زیادی به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند. دلیل این امر می تواند موارد مختلفی از جمله تغییر سبک زندگی، کم تحرکی و... باشد. این افراد همیشه به دنبال راهی برای لاغری می گردند. افرادی که می خواهند لاغر کنند در قدم اول باید میزان اضافه وزن خود را محاسبه کنند. محاسبه bmi یکی از مواردی است که می تواند به شما در این مسیر کمک کند.

وزن ایده آل و متناسب وزنی است که طبق استانداردهای قد و وزن در هنگام محاسبه bmi (شاخص توده بدنی) در محدوده استاندارد باشد. باید در نظر داشته باشید اضافه وزن، همیشه به دلیل وجود چربی در یک بخش از بدن نیست در واقع به تجمع بیش از حد بافت چربی در بدن چاقی گفته می شود.

چرا باید لاغر کنیم؟ چاقی خطرناک است؟

متاسفانه در چندین سال گذشته با توسعه زندگی شهرنشینی، تغییر رویه زندگی، رواج غذاهای آماده و فست فودی، تحرک کم و یک جا نشینی، آمار چاقی در جوامع امروزی رو به افزایش است.

چاقی علاوه بر برهم زدن تناسب اندام خطرات بسیار زیادی برای سلامتی دارد و زمینه ساز اکثر بیماری های خطرناک اعم از دیابت، آرتروز مفاصل، بیماری های قلبی، نارسایی قلبی، دیسک کمر، افزایش فشار خون، سکته قلبی، حملات آسمی، انواع سرطان و …. است.

در صورتی که چاقی در مراحل اولیه درمان نشود ممکن است با این بیماری های خطرناک مواجه شوید و در آخر نیاز باشد که زیر تیغ جراحی یک جراح چاقی روید. اما در صورتی که در مراحل اولیه چاقی نسبت به کاهش وزن خود اقدام کنید در مدت زمان کوتاهی و با روش های ساده تری مثل گرفتن رژیم لاغری و انجام حرکات ورزشی می توانید به وزن متعادل برسید.

وزن متعادل در افراد چه وزنی است؟

چهار فاکتور در تعیین وزن استاندارد افراد تاثیر گذار است که عبارتند از:

·         قد

·         جنسیت

·         سن

·         استخوان بندی

خطرات شاخص توده بدنی بالا چیست؟

·         افزایش فعالیت قلب

·         بالا رفتن فشار خون

·         بالا رفتن سطح کلسترول خون

·         خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مثل بیماری های قلبی، بیماری کیسه صفرا، دیابت، سکته مغزی، آرتروز، آپنه خواب، انواع سرطان ها اعم از سرطان سینه، روده و … را افزایش می دهد.

هزینه ارتودنسی دندان چقدر است؟

ارتودنسی دندان چقدر هزینه دارد؟ این سوالی است که متقاضیان این درمان همواره به دنبال پاسخ آن هستند؟ ارتودنسی دندان همان اصلاح ناهنجاری ها و مشکلات فک و دندان است که امروزه طرفداران زیادی در اقصی نقاط کشور دارد. در حال حاضر روز به روز و با پیشرفت علم روش های مختلفی از ارتودنسی وجود به وجود می آیند که همگی به دنبال یک هدف هستند. اغلب روش ها پرهزینه و بسیار زمان برند.

علاوه بر طول دوره درمان ارتودنسی، عوامل دیگری هستند که سبب افزایش هزینه می شوند. افراد زیادی وجود دارند که بخاطر بالا بودن هزینه ارتودنسی دندان از انجام آن صرف نظر کرده و درمان را شروع نمی کنند. از آن جا که هزینه ارتودنسی از جمله عوامل تأثیرگذار بر درمان است و آگاهی از آن اهمیت ویژه ای دارد در اینجا قصد داریم به بحث و گفتگو در باره آن بنشینیم و نکات مهمی را در خصوص آن بیان کنیم.

آیا هزینه های ارتودنسی دندان بالا است؟

ارتودنسی دندان قیمت بالایی دارد و یکی از اصلی ترین مسائل در زمان درخواست ارتودنسی است. یکی از اساسی ترین عوامل در هزینه ارتودنسی، نوع ارتودنسی است که قصد انجام آن را دارید. هزینه ارتودنسی فک بالا با هزینه ارتودنسی فک پایین و همچنین هزینه ارتودنسی ثابت با هزینه ارتودنسی نامرئی و متحرک متفاوت است.

گزینه‌های شما با توجه به انواع بریس هایی که متخصص ارتودنسی تجربه کرده و همچنین مشکلات خاص تراز بندی شما محدود خواهد شد. بیشتر متخصصین ارتودنسی مشاوره رایگان ارائه می‌دهند، بنابراین شما باید به هر تعداد مکان موردنیاز مراجعه کنید تا یک قیمت و برنامه مناسب پیدا کنید.

چه عواملی بر هزینه ارتودنسی تاثیرگذار است؟

از آن جا که در هیچ جا هزینه ثابتی برای ارتودنسی اعلام نمی شود و عوامل زیادی بر هزینه ارتودنسی تأثیر دارند، در اینجا برخی از عوامل مهم بر قیمت ارتودنسی دندان ذکر می شوند:

·         سن بیمار

·         نوع ناهنجاری

·         شدت ناهنجاری

·         طول دوره درمان

·         نوع ارتودنسی

·         تجهیزات و وسایل مورد استفاده

·         متخصص ارتودنسی دندان

·         منطقه جغرافیایی

·         نوسانات ارز

منبع: https://www.orthoinfo.ir/

آیا ارتودنسی متحرک را می شناسید؟

جهت آشنایی با ارتودنسی متحرک دندان با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. ارتودنسی متحرک نوعی از ارتودنسی دندان است که می توان آن را در طول دوره درمان از دهان خارج کرد؛ به این دلیل که این دستگاه ارتودنسی به دندان های بیمار چسبانده نمی شود. ارتودنسی متحرک به شکلی طراحی شده است که با اندازه دندان های بیمار هماهنگ باشد و به برنامه بیمار در فرایند درمان ارتودنسی کمک نماید. این نکته را در نظر داشته باشید که متخصص ارتودنسی است که باید مشخص کند که از ارتودنسی متحرک در درمان دندان ها استفاده شود یا نه.

دستگاه های ارتودنسی چند نوع دارند؟

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که ارتودنسی متحرک برای چه دندان هایی است؟ برای پاسخ به این سوال باید تقسیم بندی دستگاه های ارتودنسی را بشناسید. گروه اول متناسب با جابجایی ساده دندانی است. دومین گروه از دستگاه های ارتودنسی متحرک برای جابه جایی فک ها یا همان فک بالا و پایین مناسب است. این دستگاه ها نیرویی را با استفاده از فنرها و پیچ ها و دیگر اجزای دستگاه ارتودنسی به دندان ها و یا فک ها وارد می کنند. همینطور می توان از آن ها در درمان های دقیق تر و دشوارتر نیز بهره برد و تا زمانی باید استفاده شوند که مثل ارتودنسی ثابت ارتودنسی اثر خود را بر درمان دندان ها بگذارند.

چقدر طول می کشد تا با ارتودنسی متحرک درمان شویم؟

مدت زمان پروسه درمانی ارتودنسی متحرک، عموما هفت ماه است. اما با توجه به شرایط دهان و دندان‌های شما، همینطور شدت و میزان ناهنجاری آن‌ها احتمال دارد کم یا زیاد گردد. به طور معمول، مدت زمان درمان ارتودنسی متحرک، نسبت به ارتودنسی ثابت، کم تر است.

ارتودنسی متحرک چه کاربردهایی دارد؟

·         صاف کردن سطح دندان ها

·         جابه جایی ملایم دندان‌ها برای رسیدن به جایگاه صحیح آن

·         معضلاتی مانند کج یا جلو بودن دندان‌ها و فک را برطرف می نماید.

·         در نگهدارنده ها، بعد از درمان به شیوه ثابت، از این نوع ارتودنسی استفاده می‌گردد.

انواع ارتودنسی های متحرک به چه صورت اند؟

·         سیم های فانکشنال

·         ارتودنسی نامرئی

·         پلاک هاولی

منبع: https://www.karajortho.ir/