جهان اینجا

با جهان اینجا دنیا را با دید تازه تری ببینید، و راجع به همه چیز اطلاعات کسب کنید.

جهان اینجا

با جهان اینجا دنیا را با دید تازه تری ببینید، و راجع به همه چیز اطلاعات کسب کنید.

ویژگی های متخصص ارتودنسی

ارتودنسی یکی از علوم و تخصص های اصلی دندانپزشکی است که افراد بسیاری در سراسر دنیا امروز، به خاطر داشتن انواع مشکلات و ناهنجاری های فک و دندان، خواهان انجام آن هستند. امروز ما در این مقاله سعی بر این داریم تا شما را بیشتر با یک متخصص ارتودنسی آشنا کنیم و اطلاعات خوبی را در این زمینه، در دسترس شما قرار دهیم.

تفاوت های دندانپزشک و متخصص ارتودنسی

قطعا جاهایی بین دندانپزشک و متخصص ارتودنسی همپوشانی وجود دارد. به بیان دیگر :

همه متخصصان ارتودنسی دندان پزشکان صلاحیت دار هستند.اما همه ی دندان پزشکان متخصص ارتودنسی نیستند. متخصصان ارتودنسی معمولا در هماهنگی دندان و فک تخصص دارند. در حالی که دندان پزشکان می توانند از طریق جرم گیری، عکس برداری و جراحی به بیمار برای رسیدن به لبخندی تمیزتر و سالم تر کمک کنند.

ویژگی های متخصص ارتودنسی

متخصص ارتودنسی شخصی است که بعد از اتمام دوره ی عمومی دندان پزشکی در دانشگاه، آموزش های ویژه را در زمینه ی ارتودنسی دندان به مدت سه سال تمام وقت گذرانده باشد .

به عبارت دیگر متخصص ارتودنسی یک دندانپزشک دارای مجوز است.

او در پیشگیری و اصلاح کردن ناهنجاری های دندانی مانند:

•             کجی دندان

•             ازدحام دندان

•             اور بایت

•             آندر بایت

تخصص پیدا کرده است.

متخصص ارتودنسی و جراح زیبایی

به طور معمول ،کار تشخیص ، درمان و مدیریت کردن سلامت کلی دهان شما مانند کارهای معمول دندان پزشکی ،معاینه ، جرم گیری و عکس برداری از دندان به عهده ی دندان پزشک می باشد. دندان پزشک ها همچنین کار کشیدن دندان و اصلاح مشکلات دندان مانند پر کردن سوراخ و ساختن مدل برای دندان مصنوعی را نیز انجام می دهند.

به طور کلی درمان های ارائه شده توسط یک دندان پزشک عبارتند از :

•             مراقبت از لثه

•             پر کردن

•             روکش

•             سفید کردن دندان

•             بریج

•             درمان ریشه

دندانپزشکی زیبایی” زمینه ای است که بهترین قسمت های دندان پزشکی و ارتودنسی با هم ترکیب می شوند .

این زمینه ی تخصصی از دندان پزشکی خصوصا روی زیبایی ظاهری  لبخند از طریق گزینه هایی مانند:

•             سفید کردن دندان ( بلیچینگ دندان )

•             روکش

•             پرسلن های دندانی

•             تمرکز می کند.

این فرآیند یک لبخند سالم و مشخص را بدون نیاز به براکت خلق می کند .دندان پزشکی زیبایی یک انتخاب مهم برای بزرگسالانی است که نمی خواهند دردسر ارتودنسی سنتی را تحمل کنند .

تحصیلات یک متخصص ارتودنسی

یک متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک باید آموزش های پایه ای یکسانی را گذارنده باشند .هر دو باید مدرک دکترا از دانشگاه گرفته باشند. بعد از تحصیلات اولیه ، دندان پزشک عمومی می تواند تمرینات دندانپزشکی را شروع کند. در این مرحله، برای تخصص پیدا کردن در ارتودنسی،دندان پزشک باید یک دوره سه ساله تمام وقت در زمینه ارتودنسی را سپری کند.

 بنابراین تحصیلات پایه ای برای دندان پزشک و متخصص ارتودنسی هر دو نیازمند آموزش گسترده قبل از تمرین می باشد. یک دندان پزشک باید  ۶ سال آموزش عالی را سپری کند. در حالی که یک متخصص ارتودنسی می بایست ۹ الی ۱۰ سال به منظور  گرفتن تخصص سپری کند.

سخن آخر

یکی دیگر از انتخاب های متخصص ارتودنسی   “ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین” می باشد. اینویزیلاین یک نوع ارتودنسی متحرک است که از قالب های روشنی استفاده می کند که سفارشی برای دهان شما ساخته می شود. آنها دندان های شما را تراز کرده و لبخند زیباتری به وجود می آورد. برخلاف براکت های سنتی،نگهدارنده های اینویزیلاین تقریبا نامرئی هستند. این نوع نگهدارنده ها برای اشخاصی که نمی خواهند براکت یا سیم روی دندانشان باشد ایده آل می باشد.

همه چیز را راجع به هزینه لمینت دندان بدانید

لمینت یکی از پرطرفدار ترین روش های ترمیم و زیبا سازی دندان و طرح لبخند است. امروز می‌خواهیم در این مقاله راجع به هزینه های مرتبط با لمینت دندان بیشتر با هم صحبت کنیم. پیش از این مقالات متعددی را درمورد کامپوزیت نیز در اختیار شما قرار دادیم. با ما همراه باشید تا بیشتر راجع به لمینت دندان بدانید.

هزینه لمینت 1400

لمینت دندان نوعی ونیر دندانپزشکی (لایه های نازک هم رنگ دندان) است که برای پوشاندن یا اصلاح مشکلات ظاهری دندان ها و زیباسازی طرح لبخند به سطح جلوی دندان ها متصل می شود. چیزی که در این مقاله به آن پرداخته شده است اطلاعاتی درباره قیمت لمینت دندان در سال 1400 به عنوان یک روش عالی برای اصلاح طرح لبخند و زیباسازی دندان ها است. در این مقاله سعی شده که به صورت کامل نحوه محاسبه هزینه ها و دلیل بالا بودن آن ها را توضیح دهیم.

هزینه لمینت موقت

در جلسه اول دندان های شما بررسی می شود و بخشی از مینای دندان جهت قرار گرفتن لمینت روی دندان تراشیده می شود. پس از تراشیدن دندان، از آن قالب گرفته می شود و بر اساس آن قالب یک لمینت دندان موقت برای شما ساخته می شود. سپس قالب را به لابراتوار می فرستند تا بر اساس فرم قالب دندان، لمینت دندان نهایی ساخته شود.

از آنجا که برای تولید لمینت موقت مواد بکار می رود، باید هزینه این مواد به صورت جداگانه پرداخت شود. یعنی به جز هزینه ای که برای لمینت دائمی پرداخت می کنید باید یک هزینه جدا در حدود 1 میلیون تومان هم بابت لمینت موقت پرداخت کنید.

علت بالا بودن هزینه لمینت سرامیکی

در نگاه اول شاید با خودتان بگویید که هزینه ای که برای داشتن لمینت پرداخت می کنید زیاد است. اما واقعیت این است که بیشتر هزینه صرف مواد بکار رفته و لابراتوار خواهد بود. در عمل درصد کمی از هزینه های به حساب کلینیک ها می رود و اغلب قیمت لمینت دندان در سال 1400 برای لابراتوار است.

اغلب مواد بکار رفته وارداتی هستند و به دلیل نوسانات ارزی و اوضاع اقتصادی کشور هزینه زیادی روی دست کلینیک یا لابرتوار میگذارند به همین دلیل اینطور به نظر میرسد که هزینه ها بیشتر است.

اگر از افرادی که دور و بر شما طی چند سال گذشته لمینت کرده اند سوال بپرسید که هزینه نهایی اصلاح طرح لبخندتان با لمینت چقدر شده قطعا اینطور می گویند به ازای مثلا 4 لمینت دندان 3 میلیون تومان داده اند اما اکنون با همین میزان پول تنها 1 دندان لمینت می شود. این کاملا نوساات ارزی و اضاع تورم کشور را توجه می کند.

سخن آخر

با مطالعه این مطلب اطلاعاتی را راجع به هزینه لمینت دندان در سال 1400 به دست آوردید ولی آیا همین موارد برای تصمیم گیری کافی است؟ قطعا نه. شما باید حتما قبل از تصمیم نهایی با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بهترین راه را در مقابل شما قرار دهد تا هیچوقت موجب پشیمانی نشود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. 

هر آنچه که هر کسی باید راجع به ارتودنسی بداند

ارتودنسی یکی از پرطرفدار ترین روش ها برای درمان ناهنجاری های فک و دندان ها است. این روش خیلی وقت است که در جامعه پزشکی و مردم طرفداران بسیاری دارد. ارتودنسی انواع مختلفی دارد و به روش های مختلفی بسته به شدت بیماری و تعداد دندان های ناهنجار، از روش های گوناگون آن برای درمان استفاده می‌شود. امروز در این مقاله کوتاه می‌خواهیم راجع به ارتودنسی با هم صحبت کنیم و اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار دهیم.

روش درمان با ارتودنسی

انواع مختلفی از ابزار ارتودنسی وجود دارد. ارتودنسی متحرک و ثابت که هر دو به تغییر وضعیت دندان ها و فکین کمک می کنند. دستگاه ارتودنسی به آرامی فشاری بر دندان ها و فک وارد می کند که به مرور زمان تغییر دلخواه را ایجاد می نماید. شدت بدشکلی دندان ها و سن و خصوصیات فیزیولوژیک بیمار مشخص می کند که کدام نوع ارتودنسی برای درمان انتخاب شود. این متخصص ارتودنسی است که در هر مرحله با معاینه وضعیت بیمار روش درمان با ارتودنسی را تعیین و اجرا می کند.

ارتودنسی یکی از تخصص های دندانپزشکی است که به منظور مرتب کردن و ردیف کردن دندانها و هماهنگ نمودن فک ها به کار برده می شود. از اصلی ترین وظایف ارتودنسی، تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری های دندانی فکی است. این عمل می تواند توسط درمانهای ثابت یا متحرک ، ارتودنسی با براکت های هم رنگ دندان، یا توسط ارتودنسی نامرئی توسط سیستم لینگوال (قرار دادن براکت ها در پشت دندانها) یا ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف و غیره انجام شود.

راجع به ارتودسنی خفیف نیز همه چیز را بدانید.

 ارتودنسی ثابت می تواند توسط روش های ، یا دیمون و غیره انجام شود. در ضمن می توان از تکنیک های جدید مانند مینی اسکرو در درمان ناهنجاریها کمک گرفت.

درمورد ارتودنسی نامرئی همه چیز را بدانید.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که دندان ها و فک هایی را که در جای نامناسبی قرار می گیرند اصلاح می کند. دندان هایی که در جایگاه نامناسبی قرار می گیرند و شکل نامتعارفی دارند مشکلات بهداشتی مختلفی ایجاد می کنند. تمیز نگه داشتن دندان ها سخت تر می شود. بیماری که دندان های نامرتبی دارد در معرض خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و بیماری های پریودنتال قرار دارد. این وضعیت به دندان هایی که مسئول جویدن غذا هستند فشار بیشتری وارد می کند و متعاقبا در طولانی مدت عوارض مختلفی به جا می گذارد از جمله:

•             سردرد

•             مشکلات لثه ای

•             مشکلات TMJ

•             پوسیدگی دندانها

•             خوب جویده نشدن دندانها و مشکلات گوارشی

•             احساس درد درگردن، شانه و پشت

همچنین دندان های کج و نامرتب به زیبایی ظاهر شخص آسیب می زند.

مزایای استفاده از درمان ارتودنسی عبارتند از:

•             دندانهایی که احتمالا طول عمر بیشتری دارند.

•             دهان سالم

•             ظاهر لذت بخش

متخصص درمان در این زمینه به نام ارتودنتیست شناخته می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ارتودنسی متحرک بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سخن آخر

ما در وبلاگ تمام راهکار های لازم برای داشتن یک بدن سالم و شاداب را به شما خواهیم آموخت تا بتوانید عمری طولانی داشته باشید و همیشه شاداب باشید.

پمپ روغن و سنسور اکسیژن

خودرو های کیا و هیوندای هر دو از کمپانی های قدرتمند خودرو سازی هستند که در کره فعالیت می‌کنند. از مهمترین لوازم یدکی هیوندای و کیا می‌توان به پمپ روغن و سنسور اکسیژن اشاره کرد. امروز در این مقاله علاوه بر اینکه قصد برسی این دو قطعه بسیار مهم را داریم، می‌خواهیم به شما بگوییم که این قطعات را از کجا تهیه کنید. با ما همراه باشید.

پمپ روغن و محل قرار گیری آن

پمپ روغن یا اویل پمپ از قطعات اصلی و کاربردی خودروها می‌باشد. بدون عملکرد مطلوب این قطعه بازدهی خودرو کاهش می‌یابد یا حتی ممکن است خودرو دچار مشکلاتی جبران ناپذیر شود. آشنایی با عملکرد قطعات خودروی یک مهارت است که رانندگان باید به مرور زمان آنرا کسب کنند. در این مطلب قصد داریم نحوه عملکرد پمپ روغن خودروی سانتافه را شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

اویل پمپ سانتافه در قسمت پشتی شفت تعادل و تسمه تایم قرار دارد. به منظور عملکرد مناسب، این قطعه در کنار موتور نصب شده است. وظیفه‌ی اصلی این قطعه پمپاژ روغن به داخل موتور خودرو است. عملکرد نامطلوب اویل پمپ همراه با یاتاقان زدن و حرکت ریپلی خودرو می‌باشد. همچنین ادامه‌دار بودن این قضیه باعث آسیب‌های جدی به موتور خودرو و حتی سایر بخش‌ها نیز می‌شود. پس بهتر است هنگام مشاهده کوچکترین اختلالی سراغ یک مکانیک ماهر بروید.

سنسور اکسیژن

سوند لامبدا (Oxygen sensor) یک قطعه الکترونیکی است که نسبت اکسیژن موجود در یک گاز یا مایع را اندازه گیری می کند.این نسبت به نام نسبت لاندا خوانده می شود. در موتور احتراق داخلی سنسور اکسیژن، نسبت اکسیژن موجود در گازهای خروجی از اگزوز را اندازه گیری می کند.

در واقع این سنسور میزان غلظت یا رقیق بودن نسبت سوخت به هوای ارسال شده به موتور را اندازه گیری می کند. با استفاده از داده سنسور یک سیستم کنترلی فیدبک حلقه بسته مقدار سوخت ارسال شده به موتور را تصحیح می کند.

نحوه عملکرد سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن در حقیقت مقدار اکسیژن نسوخته در اگزوز را نشان می دهد و معادل میزان اکسیژن نسوخته ولتاژی تولید می کند که در کمترین غلظت اکسیژن، معادل ٠.١ ولت و در بیشترین غلظت، معادل ٠.٩ ولت است.

ECU خودرو از این سیگنال ولتاژی استفاده می کند تا چگونگی وضعیت احتراق سوخت در موتور را تحلیل کرده و پس از آن به بهترین شکل ممکن غلظت سوخت در برابر هوا را تعیین کند. به این ترتیب مصرف خودرو کم می شود و آلاینده های خروجی از اگزوز آلودگی کمتری خواهند داشت. در خودروی موهاوی یک سنسور اکسیژن هم بعد از کاتالیست قرار می گیرد تا راندمان این کاتالیست را مورد بررسی قرار دهد.

سخن آخر

اگر قصد تعویض اویل پمپ و یا سنسور اکسیژن خودروی خود را دارید، توصیه می‌کنم به قسمت فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو مراجعه نمایید. گروه استار پارتس با وارد کردن قطعات اورجینال خودروهای هیوندای و کیا می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای خریدن پمپ روغن باشد.

ارتودنسی پنهان و هر آنچه باید راجع به آن بدانید

ارتودنسی یکی از تخصص های اصلی دندانپزشکی است امروزه خواهان بسیاری برای درمان ناهنجاری های فکی در سراسر دنیا دارد. اما نکته اینجا است که بسیاری از افراد به خاطر شکل و شمایل دستگاه های ارتودنسی تز آن استفاده نمی‌کنند. ما امروز در این مقاله سعی داریم تا شما را با شیوه ای جدید از ارتودنسی آشنا کنیم.

بریس و چگونگی استفاده از آن

ارتودنسی تخصصی در دندانپزشکی است که به وضعیت نامناسب دندان ها و فک ها می پردازد. ارتودنسی که به آن ارتودنسی دندان – صورت نیز گفته می شود. امروزه با استفاده از ابزاری به نام بریس یا حلقه های ارتودنسی می توان دندان های کج و نامرتب را صاف کرد و دندان های کج را به موقعیت خود برگرداند. این بریی ها در نوع ارتودنسی پنهان هم استفاده می شوند.

ایده سفر به ایران در نگاه اول خیلی جذاب به نظر نمی رسد، اما وقتی همه نکات مثبت را در نظر بگیرید، می فهمید که با سفر به این کشور چقدر لذت خواهید برد، بنابراین بیایید این نکات مثبت را برای شما لیست کنیم.

همچنین همه چیز را راجع به ارتودنسی کامل بدانید.

•             اولا، سفر به ایران نه تنها در هزینه های شما صرفه جویی می کند، بلکه به تجربه ای فراموش نشدنی تبدیل می شود. تنها کاری که باید انجام دهید دیدن برخی از تصاویر این کشور و خواندن برخی از تجربیات بیماران در ایران است.

•             ثانیا، کلینیک های دندانپزشکی تمیز و عالی در ایران هیچ تفاوتی با بهترین کلینیک های دندانپزشکی در کشورهای پیشرفته ندارند. شما به راحتی می توانید متخصص ارتودنسی با صلاحیت در کلینیک های مختلف دندانپزشکی در ایران، به ویژه در شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و جزیره کیش کار کنید.

•             و در آخر اگر تجربه زیادی از دندانپزشکان ایرانی ندارید، این کشور از سایر مقاصد ارائه دهنده خدمات درمانی دندانپزشکی پیشی نمی گرفت. دندانپزشکان ایرانی، به ویژه کسانی که متخصص ارتودنسی هستند از بهترین دانشگاه ها و بیمارستان های جهان در رشته ارتودنسی فارغ التحصیل شده اند. آنها همچنین دارای چندین سال تجربه و سوابق طلایی از درمان های موفق هستند.

چیستی ارتودنسی پنهان

ایران با توجه به تعداد زیاد دندانپزشکان باتجربه، جدیدترین قابلیت ها، امکانات و قیمت های جذاب، مکانی ایده آل برای مراجعه به مراکز درمانی دندانپزشکی به خصوص ارتودنسی است. بنابراین در اینجا ما تمام مواردی را که باید در مورد تهیه بریس دندان در ایران بدانید به شما نشان می دهیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ارتودنسی بی رنگ نیز می‌توانید بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

 اگر از دندان های نامرتب و گزش نادرست رنج می برید، کاری را که این روزها افراد باهوش انجام می دهند، انجام دهید و دندان های خود را با استفاده از وسایل ارتودنسی و بریس ها مرتب کنید. با هزینه بالای بریس های دندانی، ممکن است منطقی باشد که به کشور دیگری سفر کنید تا بتوانید دندان های خود را به درستی صاف کنید.

همچنین راجع به ارتودنسی طبیعی نیز بیشتر بدانید.

حرف آخر

شما می توانید اولین مرحله از برنامه بریس دندان را در کشور خود انجام دهید. در جایی که به دندانپزشکی مراجعه می کنید که شما را از نظر بالینی معاینه می کند و مدلی از دندان های شما می سازد و از شما می خواهد عکس دندان های خود را با اشعه ایکس تهیه کنید و تصویر دندانی تهیه کنید.

پس از انجام این معاینات اولیه، متخصص ارتودنسی در ایران دوره درمان و نوع دستگاه ارتودنسی پنهان را برای استفاده تعیین می کند. پس از آن، متخصص ارتودنسی دستگاه ارتودنسی مناسب را در دهان شما قرار می دهد و آن را در جای خود ثابت می کند.

سپس به بررسی های منظم نیاز دارید تا دندانپزشک بتواند پیشرفت شما را بررسی کند. هنگامی که دندانپزشک تصمیم می گیرد که نتیجه راضی کننده باشد، درمان به پایان می رسد و دستگاه های ارتودنسی پنهان برداشته می شوند.