جهان اینجا

با جهان اینجا دنیا را با دید تازه تری ببینید، و راجع به همه چیز اطلاعات کسب کنید.

جهان اینجا

با جهان اینجا دنیا را با دید تازه تری ببینید، و راجع به همه چیز اطلاعات کسب کنید.

از ترموستات هوشمند تا اینترنت اشیا

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه هوشمند سازی خانه، از ترموستات و پرده هوشمند تا اینترنت اشیا را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید. 

ترموستات هوشمند 

 ترموستات هوشمند به شما این امکان را می دهد تا تنظیمات دمای محیط خود را بر اساس برنامه های روزانه، شرایط آب و هوایی و نیاز به سرما و گرما برنامه ریزی کرده و به صورت خودکار درآورید. جالب تر از آن، شما می توانید دمای خانه را با تبلت، گوشی هوشمند یا کامپیوتر خود از راه دور کنترل نمایید. اگر ترموستات هوشمندی که خریداری کرده اید قابل اتصال به WiFi باشد، دیگر نمی توان تنها به چشم یک ترموستات معمولی به آن نگاه کرد.

ترموستات هوشمند در اصل اختراع شد که از هدر رفت انرژی جلوگیری کند و در نتیجه، پول کمتری از جیب شما کم شود. اجازه دهید که ترموستات هوشمند با توجه به عادت هایی که دارید آب و هوای خانه را به شکل خودکار مدیریت و هر ماه کمی پول برایتان پس انداز کند.

پرده هوشمند 

پرده های هوشمند، پرده های عجیب و غریبی نیستند. همان پرده ای که اکنون روی پنجره ی اتاقتان هست هم می تواند هوشمند شود. فقط به جای چوب پرده های معمولی، باید ریل های مخصوصی را نصب کرد. پس از آن می توانید با دستگاه کنترل یا حتی گوشی هوشمندتان پرده ها را باز یا بسته کنید و یا به آن برنامه دهید تا در زمان دلخواه شما بصورت خودکار باز یا بسته شوند.

این روزها حتی دزدها هم باهوش تر از قبل شده اند و لازم است که خانه ها را پا به پای آنها هوشمند کرد. با توجه به مزیت قبلی، چنانچه به یک مسافرت طولانی بروید، پرده های هوشمند بر اساس سناریو و برنامه ای که به آنها داده اید در ساعاتی از روز باز و بسته خواهند شد. در این صورت، دیگر به فکر کسی هم خطور نخواهد کرد شما در خانه نیستید.

اینترنت اشیا 

تکنولوژی IoT نقش مهمی را در انجام اتوماتیک کارها ایفا می کند. بنابراین، آیا باید آن را عامل کاهش نیاز به نیروی انسانی دانست؟ در اواخر سال ۱۷۰۰ و با تولید اولین ماشین بخار، مردم نگران موقعیت های شغلی خود بودند و تصور می کردند که دیگر راهی برای کسب درآمد نخواهند داشت. موتور بخار اگرچه بسیاری از شغل های یدی و دستی را از میان برداشت، اما فرصت های شغلی جدید و فراوانی را در بخش های مختلف مثل کشتیرانی، تعمیرات، کارخانجات، مهندسی و غیره ایجاد کرد.

داستان اینترنت اشیا هم همین است. امروزه مردم کمتر برای خرید حضوری به مغازه ها مراجعه می کنند اما آمازون با استفاده از IoT توانسته تبدیل به بزرگترین مرکز خرید اینترنتی شود و فرصت های شغلی زیادی در بخش های مختلف مثل انبارداری و ارسال سفارش ایجاد کرده است.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اینترنت اشیا و ترموستات و پرده هوشمند و به طور کلی هوشمند سازی خانه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. 

منبع: https://www.ovio.ir/


کیا موتورز و شاهکار آن، سورنتو

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه یکی از برترین خودرو سازی های جهان یعنی کیا موتورز در اختیار شما دوستان قرار دهیم و همه چیز را در زمینه یکی از بهترین خودرو های آن یعنی سورنتو در اختیار شما دوستان قرار دهیم و همه چیز را درمورد لوازم یدکی کیا نیز به شما بگوییم. با ما تا آخر این مطلب همراه باشید. 

کیا موتورز

کیا موتورز به کره‌ای: (기아자동차) شرکت خودروسازی کره‌ای است، که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از هیوندای موتور گروپ، محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۳ با تولید ۲٫۷۵ میلیون دستگاه خودرو، دومین خودروساز کره جنوبی شناخته شد. شرکت خودرو سازی کیا موتورز هم‌اکنون دارای ۸ کارخانه تولیدی است .

کیا به بازﺍر خودروهای خانوﺍدگی، تا زمانی که کیا کردوس رﺍ تولید نمود، وﺍرد نگردید. کردوس که ماشینی چهار در و در کلاس سدﺍن بود، در سال 1999 ﺍرﺍئه شد. ﺍین خودرو ﺍندﺍزه مشابهی با فورد موندئو دﺍشت، ﺍما در هنگام ارائه ﺁن به بازﺍر ﺍز نظر ﺍندﺍزه، کوچکتر فورد فوکوس بود. ﺍین خودرو دﺍرﺍی تزئینات دﺍخلی ویژه، محفظه صندوق عقب بزرگ، قیمت رقابتی و سطوح باﻻی تجهیزﺍت بود، ﺍما جذﺍبیت کمتری برﺍی بازارهای جهانی دﺍشت.

کیا موتورز آمریکا بازوی فروش، بازﺍریابی و توزیع محصولات شرکت کیا موتورز، در ﺍیاﻻت متحده ﺍست. این شعبه از شرکت کیا، طیف کاملی ﺍز خطوط تولید محصوﻻت خود رﺍ، ﺍز طریق شبکه‌ای از 640 نمایندگی فروش در ﺍیاﻻت متحده عرضه می‌کند. در سال 2008 کیا موتورز آمریکا، رکورد فروش خود رﺍ برﺍی چهاردهمین سال متوﺍلی، در رشد سهم بازﺍر در ﺍیاﻻت متحده شکست.

شرکت کیاموتورز پس از آغاز فعالیت خود در سال 1944 به عنوان یک کارگاه تولیدی قطعات دست ساز دوچرخه واقع در حومه شهر سئول کره جنوبی، در شش دهه گذشته توانسته‌است به عنوان نیروی محرکه وسیله نقلیه موتوری کره‌ای با ادعای «تولید اولین اتومبیل کشور» همچنین «صادرات اولین اتومبیل از کره» پدیدار شود.نام «کیا» برخاسته ﺍز نامی چینی-کرهﺍی ﺍست که شامل کلمه «کی» (برﺁمدن) و «ﺁ» (به معنای ﺁسیا) ﺍست. بهﺍختصار نام ﺍین شرکت معنای «برﺁمده ﺍز ﺁسیا» رﺍ ﺍلقا می‌کند.

سورنتو 

نسل سوم ماشین سورنتو حدودا از اواخل سال 2015 بود که وارد بازارهای ایران شد. نه تنها زا آن زمان، که از لحظه رونمایی از این ماشین، ایرانیان زیادی در سودای خرید این ماشین بودند و خیلی ها نیز موفق به وارد کردن و خرید آن شدند. اما بعد زا این نسخه 2 سال بعد ما شاهد طراحی و تولید مدل 2017 و جدید سورنتو بودیم. شرکت اطلس موتور به عنوان نماینده رسمی کیا موتورز در کشور از همان ابتدای رونمایی از سورنتو 2018 به دنبال واردات آن بود و برای وارد کردن آن نیز تلاش های زیادی انجام داد تا اینکه….

اطلس موتور موفق شد مجوزهای واردات سورنتو 2018 را بگیرد و تعداد از آن ها را وارد کشور کرد. پس از اینکه ماشین ها وارد گمرک شدند، دولت تصمیم عجیبی گرفت و در یک اقدام عجیب سایت فروش اینترنتای یا درخواست خرید ماشین را بست. از آن زمان بود که سورنتوهای جدید شرکت اطلس موتور به همراه سایر ماشین های وارداتی به گمرک برای یک مدت طولانی در گمرک زندانی شدند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کیا موتورز و یکی از بهترین خودرو های آ« یعنی سورنتو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر قصد تهیه لوازم یدکی خودرو کره ای خود را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید.

اصلی ترین و مهم ترین کاربرد های کامپوزیت های دندانی

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کامپوزیت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این رابطه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را بدانید. 

کامپوزیت و ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت‌ های دندانی نوعی مواد صناعی رزینی یا به عبارت دیگر پرکننده‌ های دندانپزشکی بر پایه رزین هستند. آن ها گروهی از رزین ‌های مصنوعی هستند که در دندان پزشکی به عنوان ماده مستحکم‌ کننده، پرکننده و یا حتی چسب استفاده می‌ شوند. این مواد کاربردی دارای خواص مطلوبی هستند که با توجه به ویژگی ‌های خاص حفره دندانی بیمار می‌ توانند استفاده شوند.

دلیل استفاده از کامپوزیت در دندانپزشکی (در وهله اول) همرنگ بودن دندان و استحکام قابل توجه آن است. این ماده طوری ساخته شده که به خوبی و بهتر از مواد دیگر به دندان متصل می شود و تا حدی نیز ویژگی های مینای دندان را تقلید می کند.

باندینگ دندان 

باندینگ دندان فرآیند ترمیم یا زیباسازی دندان با کمک مواد دندانپزشکی مانند کامپوزیت دندان است. باندینگ در اصل یک تکنیک است. در این تکنیک بخشی از دندان که آسیب دیده تمیز می شود، سپس ماده ای به نام اسید اچ به آن بخش اعمال می شود. این اسید مینای دندان را از حالت صافی در آورده و کمی خشن می کند سپس کامپوزیت دندان به روی آن زده می شود تا به راحتی به مینای دندان متصل شود. در نهایت کامپوزیت با کمک نور سخت می شود.

اینله و انله 

اینله و انله دو نوع روش ترمیم دندان های آسیاب یا خلفی هستند که به هر دلیلی آسیب زیادی دیده باشند. زمانی که نتوان با روش معمولی (پر کردن)، پوسیدگی های وسیع این دندان ها را ترمیم کرد، از اینله و انله استفاده می کنیم.

اینله و انله از مواد مختلفی ساخته می شوند ولی معمول است که از کامپوزیت دندان به جهت زیبایی و همرنگ بودن دندان بیشتر استفاده شود. آمالگام، سرامیک، طلا، زیرکونیا و … سایر موادی هستند که برای ساخت اینله و انله نیز کاربرد دارند.

پر کردن دندان 

رایجترین کاربرد کامپوزیت دندان، پر کردن دندان های آسیب دیده یا دچار پوسیدگی است. اغلب افراد دست کم یکبار دندان خود را پر کرده اند و جنس اغلب پر کردگی ها از آمالگام، کامپوزیت، طلا با سرامیک است.

پر کردن دندان با کامپوزیت این روزها بسیار پرطرفدار شده زیرا از نظر زیبایی بسیار شبیه به دندان های واقعی خودمان هستند و دوام نسبتا خوبی نیز دارند. از کامپوزیت اغلب برای پر کردن دندان های جلویی استفاده می شود اما در صورت تمایل می توان دندان های خلفی را نیز با این مواد پر کرد.

سخن پایانی 

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه کامپوزیت دندان و همه چیز در مورد آن را به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

ارتباطی که چاقی با سرطان دارد

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتباط چاقی و سرطان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اینکه چه عواملی در چاقی باعث می‌شنود تا ما دچار سرطان شویم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید. 

ارتباط بین چاقی و سرطان 

در خصوص ارتباط بین چاقی و سرطان تاکنون مطالعات زیادی صورت گرفته است. تحقیقات نشان می دهند که چربی بیش از اندازه در بدن خطر ابتلا به سرطان های متعدد مثل سرطان مری، معده، کبد، کلیه و سرطان های بسیار دیگر را افزایش می هد.

آنچه که کاملا مشخص نیست این است که چاقی مفرط دقیقا چگونه باعث افزایش این خطر می شود. متخصصین معتقدند که التهاب ناشی از چربی احشایی (چربی که اندام های حیاتی را احاطه می کند) مقصر اصلی افزایش خطر ابتلا به سرطان در افراد بیش از اندازه چاق است. چربی احشایی اضافه باعث اختلال در پروسه های خاص بدن شامل مدیریت هورمون هایی مثل انسولین و استروژن می شود.

سرطان آدنوکارسینومای مری چیست؟

داشتن وزن اضافی احتمال ابتلا به نوع خاصی از سرطان مری به نام آدنوکارسینومای مری (esophageal adenocarcinoma) را دو برابر می کند. این بیماری در سلول های گلو شروع شده و باعث تولید مخاط و مایعات دیگری می شود. رفلاکس معده و حرکت اسید معده به سمت مری از دیگر عوارض این بیماری است و رفلاکس معده در افراد چاق بیش از دیگران اتفاق می افتد.

سایر سرطان ها 

احتمال ابتلا به سرطان کبد در افراد چاق دو برابر بیشتر از کسانی است که وزن متعادلی دارند. علاوه بر این، ارتباط میان چاقی و سرطان کبد در مردان بیشتر از زنان است و مردان چاق نسبت به زنانی با همین شرایط، به احتمال بیشتری به سرطان کبد مبتلا می شوند. محققان به سایر دلایل ابتلا به سرطان کبد به عنوان جزئیاتی از رابطه ی آن با اضافه وزن نگاه می کنند. عفونت های ویروسی کبد مانند سیروز یا زخم در کبد که بر اثر هپاتیت یا مصرف بیش از حد الکل ایجاد شده هم می توانند منجر به سرطان کبد شود. التهاب ناشی از این موارد، درست مانند التهاب ناشی از اضافه وزن خواهد بود. در تمامی این موارد، التهاب به گونه ای است که منجر به رشد سرطانی سلول های کبد می شود.

اضافه وزن در یک خانم، احتمال ابتلا به سرطان سینه را در وی بالا می برد اما این اتفاق بعد از یائسگی رخ می دهد. خانم های یائسه ای که چاق هستند، حدود ۴۰-۲۰ درصد احتمال بیشتری برای ابتلا به سرطان سینه دارند و هرچه BMI فرد بیشتر باشد، این احتمال قوی تر می شود. بافت های چربی باعث ترشح استروژن می شوند؛ بعد از یائسگی، این بافت ها تبدیل به اصلی ترین منبع هورمون در یک زن می شود. اما استروژن به تشدید احتمال ابتلا به سرطان سینه کمک می کند و هرچقدر چربی بدن زن بیشتر باشد، خطر بروز سرطان سینه بیشتر خواهد شد.

کسانی که از اضافه وزن خود رنج می برند، دو برابر بیشتر از افراد با وزن نرمال در معرض سرطان بالای معده (gastric cardio cancer) هستند. در این نوع سرطان، قسمت بالای معده که نزدیک ترین قسمت به مری است، به بیماری آلوده می شود.

سخن نهایی 

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتباط چاقی و سرطان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با یک جراح لاغری در این زمینه مشورت کنید. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. 


آشنایی کامل با ارتودنسی نامرئی

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. 

ارتودنسی نامرئی 

همانطور که احتمالاً خودتان هم می‌دانید، یک متخصص ارتودنسی، سوای از اینکه دانش بسیار زیادی برای برطرف کردن ناهماهنگی‌های دندانی و فکی دارد، برای اینکه بتواند دندان‌ها را ردیف، تراز و منظم کند از دستگاه‌های ارتودنسی کمک می‌گیرد.

این دستگاه‌ها را معمولاً بر اساس شکل و ظاهر و یا نحوه درمان دسته بندی می کنند. یعنی ما چند دسته بندی مختلف برای دستگاه های ارتودنسی داریم. مثلا ثابت یا متحرک بودن دستگاه‌ها، یک مدل دسته‌بندی رایج در دنیای ارتودنسی است. در این نوع نامگذاری (یا دسته بندی)، به استفاده از دستگاه‌هایی که در تمام طول درمان به دندان‌ها می‌چسپند، “ارتودنسی ثابت” و به استفاده از دستگاه‌های متحرک با قابلیت جابجایی نیز، “ارتودنسی متحرک” گفته می‌شود.

یک زمانی هم هست که دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن یا نبودن (نامرئی بودن یا نبودن) دسته‌بندی می‌کنند. در این مدل دسته بندی، به استفاده از دستگاه‌هایی که حین درمان قابل مشاهده هستند و دیگران به راحتی متوجه می‌شوند شما ارتودنسی کرده‌اید، “ارتودنسی مرئی” و به استفاده از دستگاه‌هایی که به سختی قابل مشاهده هستند، “ارتودنسی نامرئی” گفته می‌شود. در واقع در ارتودنسی نامرئی دستگاه هایی که برای صاف و منظم کردند دندان های شما استفاده می شوند چندان قابل توجه و در چشم نیستند گویی که اصلا که اصلا وجود ندارند.

منظر از ارتودنسی نامرئی چیست؟

در تمام دنیا زمانی که صحبت از ارتودنسی نامرئی می‌شود، معمولا منظور استفاده از پلاک‌های شفاف ارتودنسی است. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، این دستگاه در اصل نوعی قالب دندانی است که می‌تواند روی دندان ها سوار شده و به منظم شدن آن ها کمک کند.

بنابراین اجازه دهید از اینجا به بعد، بیشتر از پلاک های شفاف و نامرئی صحبت می کنیم. به این پلاک ها در اصطلاح ارتودنسی، الاینر یا تراز کننده دندان شفاف اطلاق می شود. یعنی به تمام این پلاک ها، صرف نظر از برند و لابراتوار سازنده، الاینر گفته می شود که با کمک جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و  با اسکن 3 بعدی ساخته می شوند. (این تکنولوژی اکنون در کلینیک های دکتر درویش پور وجود دارد و ارتودنسی نامرئی و متحرک مراجعانمان با آن انجام می شود.)

سخن نهایی 

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی و همه چیز درمورد آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.