جهان اینجا

با جهان اینجا دنیا را با دید تازه تری ببینید، و راجع به همه چیز اطلاعات کسب کنید.

جهان اینجا

با جهان اینجا دنیا را با دید تازه تری ببینید، و راجع به همه چیز اطلاعات کسب کنید.

دندانپزشکی در دوران بارداری

دوران بارداری، دوران پر مخاطره ای است و نیازمند توجه و رعایت نکات بسیاری است. اختلالات هورمونی در این زمان به شدت بالا رفته و باعث بروز مشکلات بسیاری می‌شود. امروز در این مقاله قصد داریم تا در مورد استفاده از دهانشویه در بارداری و کشیدن دندان در دوران بارداری بیشتر با هم صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

کشیدن دندان در بارداری

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

اگر پوسیدگی دندان به قسمت داخلی دندان شما در انتهای عصب برسد، می‌تواند بسیار دردناک باشد. عصب کشی می‌تواند با برداشتن بافت آلوده و ترمیم دندان با تاج طبیعی، جلوی درد را بگیرد، بنابراین نیازی به کشیدن دندان نیست.

اگر نمی‌توانید درد دندان را تحمل کنید، می‌توانید عصب کشی را در هر مرحله از بارداری انجام دهید و نباید آن را به تأخیر بیاندازید. با این حال، از آنجایی که اشعه‌ی ایکس برای این کار استفاده می‌شود، زمان ایده آل برای انجام آن در سه ماهه‌ی دوم است.

دهانشویه در بارداری

دهانشویه ها بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از اصلی ترین راه های ارتقای بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندی سالم هستند. آنها از آنچه که تصور می کنید کاربردی تر هستند و فواید بسیار زیادی برای دهان و دندان ما دارند. آنچه در این مقاله می خوانید اطلاعات کاملی درباره انواع محلول های دهان شویه، فواید و کاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خرید آن ها است.

محلول های حاوی مواد شوینده دهان و دندان فواید بسیار زیادی دارند و ما مهم ترین فواید موجود را در ادامه بررسی کرده ایم.

می توانند تعداد باکتری های موجود در دهان را کاهش دهد

باکتری های فعال در جریان عفونت های لثه می توانند در هنگام ورود به جریان خون در خانم های باردار، عوارض خاصی در بارداری ایجاد کنند و شما می توانید با شستشوی منظم دهانشویه ، این خطر را کاهش دهید.

به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کنند

دهانشویه ای که حاوی پراکسید کاربامید یا پراکسید هیدروژن باشد می تواند تاثیر سفید کنندگی روی دندان داشته باشد. چنانچه دندان های شما به صورت جزئی دچار تغییر رنگ شده اند و یا روزانه به دلیل پلاک، کمی زرد می شوند، انتخاب این دهان شویه ها می تواند به سفید شدن دندان هایتان کمک کند. اما این روش به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای بلیچینگ دندان ها نیست.

سخن آخر

تحقیق کردن قبل از انجام هر کاری باعث می‌شود تا آرامش خاطر پیدا کنید و در آینده دچار پشیمانی نشوید. شما به عنوان یک مادر وظیفه دارید تا برای حفظ سلامت جنین و خودتان حتما قبل از انجام هر کاری با یک مشاور متخصص در این زمینه صحبت کنید و کمک بخواهید. 

جعبه فیوز داخل اتاق

جعبه فیوز داخل اتوموبیل یکی از قطعات بسیار مهم داخلی است که وظیفه آن کنترل بخش های داخلی اتاق خودرو است. جعبه فیوز یکی از لوازم یدکی کیا و هیوندای است که از اهمیت بالایی در این خودرو ها برخوردار است. امروز در این مقاله قصد داریم تا در مورد اهمیت جعبه فیوز در این خودرو ها و دلایل و علامت های خرابی آن آشنا شویم. با ما همراه باشید.

جعبه فیوز چیست؟

جعبه فیوز در واقعا جعبه ای است که فیوزها و رله های (کلیدهای الکتریکی سریع) یک سیستم الکتریکی را در خود جای داده است. در کاربردهای خودرو معمولاً یک جعبه فیوز اولیه (که شامل موتور ولتاژ بالا و فیوزها و رله ها است) به همراه جعبه فیوز ثانویه که حاوی فیوزها و رله ها به لوازم جانبی است وجود دارد. اکثر وسایل نقلیه همچنین دارای جعبه فیوز داخل اتاق یا صندوق خودرو هستند که معمولاً در سمت راننده تعبیه میشود. این جعبه وظیفه کنترل بخش های داخلی اتاق را دارد.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به خرابی سنسور اکسیژن کیا موهاوی کلیک کنید.

علائم خرابی جعبه فیوز

·        شل شدن فیوز: یکی دیگر از علائم جعبه فیوز داخل اتاق شل شدن یا افتادن فیوز یا فیوزها است. اگر هرکدام از فیوزها از بین بروند یا به شل شوند، این ممکن است نشانه آسیب برخی از پایانه های پانل باشد. یک ترمینال آسیب دیده با یک فیوز سست ممکن است باعث ایجاد مشکلات الکتریکی از جمله افت ناگهانی و یا متناوب برق در برخی لوازم جانبی خودرو یا چراغ  ها شود.

·        پریدن فیوز: یکی از اولین علائم خرابی جعبه فیوز پریدن مکرر فیوزها است. اگر جعبه فیوز هر نوع مشکلی در خصوص  مسائل مربوط به سیم کشی داشته باشد، ممکن است باعث شود که فیوزها به طور مکرر بپرند و بسوزند. وسیله نقلیه ممکن است بدون هیچ دلیل مشخص یک فیوز خاص را بپراند و ممکن است حتی چندین فیوز به همین شکل بپرند. در چنین شرایطی جعبه فیوز ممکن است جدا شده و کاملا حذف شود. پس از اینکار نوبت به تعویض و خرید یک جعبه فیوز میرسد.

·        ترمینال ها یا فیوزهای سوخته

از کجا جعبه فیوز بخریم و سخن آخر

در حالی که بسیاری از جعبه های فیوز طراحی و ساخته شده دوام و طل عمر بالایی دارند اما گاهی اوقات می توانند مشکلات جدی ایجاد کنند و نیاز به سرویس داشته باشند. اگر وسیله نقلیه شما هر یک از علائم فوق را نشان می دهد، یا گمان می کنید جعبه فیوز شما نیاز به تعویض دارد، وسیله نقلیه را به یک مکانیک خوب نشان دهید. اگر ماشین شما یکی از محصولات هیوندای و کیا است برای خرید جعبه فیوز داخل اتاق ماشین خود میتوانید با فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو تماس بگیرید تا جعبه فیوز اصلی و اورجینال و مخصوص ماشین خودتان خریداری کنید.

دندانپزشک بارداری

همه ما می‌دانیم که هر کسی ممکن است در دوران بارداری دچار مشکلات بسیاری شود چرا که اختلالات هورمونی بر روی بدن تاثیرات بسیاری می‌گذارد. امروز در این مقاله می‌خواهیم تا در مورد کشیدن دندان و استفاده از دهانشویه در دوران بارداری صحبت کنیم.

مراجعه به دندانپزشکی در بارداری

بله، نه تنها می‌توانید در دوران بارداری به دندانپزشک مراجعه کنید بلکه این یک عمل ضروری است. پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان مسائلی هستند که باید سریعاً به آنها رسیدگی شود. تغییرات هورمونی، تغییرات رژیم غذایی، ابتلا به ژنژیونت بارداری و هوس‌هایی بارداری می‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهند. بعلاوه برخی از مشکلات دندانی می‌تواند روی نوزاد در حال رشد تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد می‌تواند به خاطر عفونت شدید لثه در مادر باشد.

کشیدن دندان در بارداری

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

استفاده از دهانشویه در بارداری

بسیاری از دندانپزشکان معتقدند که مسواک زدن (دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید) می تواند فلوراید کافی برای محافظت از در برابر پوسیدگی دندان را فراهم می کند. اما اگر مستعد پوسیدگی هستید، می توانید علاوه بر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ، از دهان شویه حاوی فلوراید استفاده کنید.

برای استفاده صحیح از این محلول ها نکات زیر را دنبال کنید:

·        دهانشویه را قورت ندهید. مقادیر بالای فلوراید در صورت بلعیده شدن می توان مسمومیت ایجاد کند.

·        بعد از خارج کردن محلول از دهان دست کم تا 30 دقیقه چیزی نخورید تا اثر فلوراید کاهش نیابد.

·        بعد از ریختن محلول شوینده در داخل دهان، دهان خود را ببندید و با محلول را داخل دهان خود بچرخانید

·        از مقدار مناسب استفاده کنید. برای این کار برچسپ روی محلول را بخوانید

سخن آخر و چند نکته

برای استفاده حداکثری از دهانشویه ها سعی کنید به چند نکته زیر توجه کنید:

1.     در صورت لزوم دهانشویه را رقیق کنید

2.     به اندازه کافی دهان خود را شستشو دهید

3.     دهانشویه جایگزین مسواک و خمیر دندان نسیست

به طور کلی برای اینکه با خیال راحت بتوانید از دهانشویه در دوران بارداری استفاده کنید، بهترین کار این است که با یک مشاور متخصص در این زمینه و یا با پزشک خود موضوع را در میان بگذارید و از او مشورت بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

خنک کننده روغن موتور

خنک کننده روغن موتور یکی از قطعاتی است که در ماشین های کره ای به خصوص کیا موتورز و هیوندای استفاده می‌شود و دارای یک رادیاتور برای خنک کردن روغن موتور است. امروز ما در این مقاله قصد داریم تا بیشتر در مورد خنک کننده روغن موتور با شما صحبت کنیم و دلایل خرابی این قطعه را به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

خنک کننده روغن موتور چیست؟

خنک کننده روغن موتور یا (Oil Cool) در هر وسیله نقلیه ای یک جزء اساسی موتور است. این سیستم خنک کننده در هر وسیله نقلیه باید در تمام شرایط آب و هوایی و رانندگی، به صورت فعال وجود داشته باشد. اگرچه اکثر رانندگان هرگز با کولرهای روغن موتور خود تعامل ندارند، اما مراقبت از آن ها و اطلاع از سطح سلامتی‌شان میتواند به افزایش طول عمر موتور کمک کند.

شرایط تعویض خنک کننده روغن موتور

درست مانند اغلب قطعات و لوازم یدکی هیوندای و کیا  که فرسوده شده و نیازمند تعمیر میشوند، خنک کننده روغن نیز از این قاعده مستثی نیست و نیاز به تعویض دارد. هنگامی که این بخش از سیستم خنک کننده شروع به فرسودگی یا شکسته شدن می کند، چندین علامت هشدار دهنده در ماشین شما ایجاد میکند. در این مقاله چند مورد از این علائم ذکر شده است و می تواند به راننده هشدار دهد که ممکن است خنک کننده روغن موتورش (برای مثال رادیاتور روغن موتور کیا یا هیوندای) نیاز به تعویض داشته باشد.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ترموستات ماشین های کیا و هیوندای کلیک کنید.

وظیفه خنک کننده روغن موتور

 خنک کننده روغن موتور در واقع یک رادیاتور کوچک است که در بخش جلویی یا قدامی سیستم خنک کننده ماشین تعبیه شده است. این رادیاتور کوچک دمای روغن موتور را هنگام جریان از لوله های پیچ در پیچ داخل خنک کننده ها به طرز چشمگیری کم میکند. تمام سیستم خنک کننده موتور زمانی کار میکند که متور ماشین روشن باشد.

علائم خرابی رادیاتور روغن موتور

1.     نشت روغن از خنک کننده روغن موتور یا رادیاتور روغن: اگر متوجه وجود نشت روغن در زیر موتور خود شده اید، همیشه توصیه می شود با یک مکانیک حرفه ای تماس بگیرید تا او بتوانند تشخیص دهد که نشت روغن از کجا است و به سرعت آن را تعمیر می کنند. با نشت روغن، موتور توانایی روغن کاری خود را از دست می دهد. این امر می تواند به دلیل افزایش اصطکاک ناشی از عدم روانکاری مناسب، باعث افزایش دمای موتور و سایش قطعات به هم شود.

2.     وجود روغن در سیستم خنک کننده

3.     وجود مایع خنک کننده در روغن

4.     نشت مایع خنک کننده موتور از کولر روغن: اگر نشت اندک است، ممکن است متوجه نشت مایع خنک کننده روی زمین درست زیر خودرو خود شوید. اما اگر نشت زیاد باشد، احتمالاً متوجه بالا آمدن بخار از کاپوت وسیله نقلیه خود خواهید شد.  اگر با این مشکل روبرو شدید لازم است که خیلی زود با یک تعمیرکار یا مکانیک حرفه ای تماس بگیرید زیرا اگر به اندازه کافی مایع خنک کننده از رادیاتور یا کولر روغن نشت کند، می تواند منجر به بروز مشکلات بیش از حد در رابطه با موتور و خرابی قطعات مکانیکی دیگر شود.

سخن آخر

زمانی که با هر یک از علائم بالا روبرو شدید حتما با یک مکانیک خوب تماس بگیرید. اگر ماشین شما یکی از محصولات کیا یا هیوندای است میتوانید برای خرید رادیاتور روغن موتور یا خنک کننده روغن موتور با فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو تماس بگیرید. برای خرید و یا تهیه هر کدام از لوازم یدکی هیوندای و یا قطعات کیا نیز میتوانید با ما تماس بگیرید تا ما شما را راهنمایی کنیم.

کشیدن دندان و استفاده از دهانشویه در بارداری

اگر با ما همراه بوده باشید، در مقالات پیشین نیز اشاره کردیم که خانم در دوران بارداری ممکن است بسیار دچار اختلالات هورمونی شوند. این اختلالات هورمونی می‌توانند به راحتی بر روی سلامت آنها تاثیرات مخرب بگذارد. از جمله این تاثیرات می‌توان به مشکلاتی که برای سلامت دهان و دندان آنها پیش می‌آید اشاره کرد. امروز در این مقاله قصد داریم تا در مورد استفاده از دهانشویه در دوران بارداری و کشیدن دندان در این بازه زمانی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کشیدن دندان در بارداری

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

عصب کشی و بلیچینگ در بارداری

اگر پوسیدگی دندان به قسمت داخلی دندان شما در انتهای عصب برسد، می‌تواند بسیار دردناک باشد. عصب کشی می‌تواند با برداشتن بافت آلوده و ترمیم دندان با تاج طبیعی، جلوی درد را بگیرد، بنابراین نیازی به کشیدن دندان نیست.

سفید کردن دندان‌ها در حین بارداری قابل انجام است، اما در دندانپزشکی بارداری

 توصیه می‌شود که تنها کارهای ضروری دندانی در این دوران انجام شود و انجام کارهای زیبایی را به بعد از زایمان موکول کنید.

دهانشویه در دوران بارداری

به طور کلی دهانشویه یک محلول بسیار مفید برای دندان های شما است و ما می‌خواهیم چند مورد از اصلی ترین فواید آن را برای شما بازگو کنیم.

1.     می توانند تعداد باکتری های موجود در دهان را کاهش دهد

2.     بوی بد دهان را کاهش می دهد

3.     به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کنند

4.     مانع از تشکیل و تجمع پلاک می شود

5.     ذرات ریز مواد غذایی را از بین می برد

6.     به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند

7.     علائم دردناک آفت دهان را کاهش می دهد

با تمام این تعاریف باید بدانیم که آیا استفاده از این محلول در دوران بارداری بی ضرر است یا خیر.

چند نکته و سخن آخر

بارداری، شرایطی است که بسیار حساس است و ممکن است اتفاقات بسیاری در دوران بارداری برای مادر و جنین رخ دهد. برای استفاده از هر ترکیب شیمیایی به خصوص دهانشویه در دوران بارداری و یا انجام هر فعالیت پزشکی در این دوره شما وظیفه دارید تا پزشک خود را از باردار بودن خود مطلع کنید.

مشاوره با پزشک و یا یک مشاور متخصص در این زمینه می‌تواند بسیار برای سلامت شما تاثیر گذار باشد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.