جهان اینجا

با جهان اینجا دنیا را با دید تازه تری ببینید، و راجع به همه چیز اطلاعات کسب کنید.

جهان اینجا

با جهان اینجا دنیا را با دید تازه تری ببینید، و راجع به همه چیز اطلاعات کسب کنید.

ویژگی های کاندیدای مناسب عمل اسلیو معده چیست؟

خیلی از  افرادی که دچار چاقی هستند، همواره به دنبال انواع رژیم های لاغری سریع برای لاغری خود هستند تا در سریعترین زمان به لاغری و تناسب موردنظر خود برسند. حتی در برخی موارد، افراد با وجود پیروی از یک رژیم لاغری اصولی و انجام ورزش های مناسب نیز لاغر نمی شوند و به سمت انواع عمل لاغری کشیده می شوند.

دلیل این امر این است که پیروی از یک رژیم غذایی طولانی یا رژیم ورزشی سخت به روش منظم همیشه برای همه امکان پذیر نیست و همه افراد نمی توانند با این روش ها به وزن دلخواه خود برسند.

اسلیو معده چیست؟

یکی از معروف ترین جراحی های لاغری، عمل اسلیو معده است که با کوچک کردن معده، باعث کاهش وزن زیاد و بدون بازگشتی برای افراد می شود. در جراحی لاغری اسلیو حدود ۸۰ درصد از حجم معده فرد خارج می شود و بخش باقی مانده، لوله ای به شکل یک موز است. در نتیجه این عمل اشتهای فرد بسیار کم شده و باعث لاغری فرد می شود.

سوالی که افراد زیادی با آن رو به رو می شوند این است که آیا هر فرد چاقی می تواند جراحی اسلیو معده انجام دهد؟ در ادامه قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای اسلیو معده هستند؟

همه افراد گزینه مناسبی برای عمل لاغری نیستند. برای اینکه مشخص شود آیا شما فرد مناسبی برای این عمل هستید یا نه باید توسط متخصص بررسی شوید.

به طور کل افرادی مناسب انجام عمل اسلیو معده هستند که بین 18 تا 65 سال سن دارند و شاخص توده بدنی آنها 35 یا بالاتر از آن باشد که با روش های ساده تری مانند گرفتن انواع رژیم های لاغری و همینطور انجام ورزش موفق به لاغری نشده اند.

لازم به ذکر است که همه افراد با BMI بالای 35 نیز واجد شرایط برای عمل لاغری اسلیو نیستند. افراد مناسب برای عمل جراحی باید مبتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت، آپنه خواب، فشار خون بالا، آسم، درد مفاصل و ...  باشند. از آنجایی که این جراحی لاغری یک عمل بدون بازگشت است، باید آمادگی یک سبک زندگی سالم و جدید را داشته باشید.

افرادی که انجام انواع عمل های لاغری مانند عمل اسلیو معده را انتخاب می کنند باید بدانند که فقط انجام عمل برای لاغری کافی نیست و لازم است تا توجه زیادی به تغذیه و رژیم غذایی بعد از اسلیو معده نیز داشته باشند. رعایت کردن این رژیم نقش کلیدی در بهبودی فرد بعد از عمل و جلوگیری از اتفاقات نامطلوب و عوارض احتمالی ناشی از آن دارد.

تاثیر غذاهای رژیمی در کاهش و کنترل وزن

ما در اپلیکیشن لاغری سیرا سعی در جمع آوری تعداد زیادی از غذاهای رژیمی و رژیم های لاغری داشته ایم. اگر وب سایت سیرا را دنبال کنید می فهمید که رژیم لاغری اصولی رژیمی است با غذاهای رژیمی خوشمزه، سالم و کم کالری که می توانید به کاهش وزن برسید.

مینی پیتزا با خمیر گل کلم

بله اگر از یک رژیم لاغری اصولی پیروی کنید حتی از خوردن پیتزا هم محروم نمی شوید! نوعی پیتزای رژیمی بسیار خوشمزه به نام مینی پیتزا با خمیر گل کلم است که در اینجا به طرز تهیه آن خواهیم پرداخت.

طرز تهیه:

·         در ابتدا گل کلم را رنده کنید.

·         سپس گل کلم های رنده شده را به مدت ۸ دقیقه در فر بگذارید.

·         گل کلم ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شوند.

·         دمای فر را روی ۲۲۰ درجه سانتی گراد بگذارید.

·         تخم مرغ، ۲ پیمانه پنیر موزارلا، جعفری خشک، پودر سیر و آویشن به گل کلم اضافه کنید و هم بزنید.

·         سینی فر را با کمی روغن چرب کنید و ترکیب را مانند کتلت های کوچک روی سینی پهن کنید و به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید.

·         سینی فر را خارج کنید روی هر خمیر پیتزا کمی سس پیتزا و یک برگ ریحان قرار دهید.

·         پنیر پارمزان و موزارلا باقیمانده روی پیتزاها بریزید.

·         در صورت تمایل در این مرحله می توایند یک ورقه نازک گوجه هم روی پیتزاها بگذارید.

·         سینی را مجددا داخل فر قرار دهید و اجازه دهید ترکیبات کباب شوند.

·         پیتزای رژیمی شما آماده سرو است.

میان وعده سیب زمینی رژیمی

شما هم عاشق اسنک هستید و تمایلی به حذف این غذای خوشمزه از لیست برنامه غذایی خود ندارید؟ اصلا نگران نباشید با اسنک سیب زمینی رژیمی هم یک غذای رژیمی می خورید هم قید علاقه خود را نمی زنید.

طرز تهیه:

·         سیب زمینی ها را آب پز کنید و پوست آنها را بگیرید.

·         سیب زمینی ها را له کنید.

·         تخم مرغ ها را به سیب زمینی ها اضافه کنید و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

·         سایر مواد و ادویه ها را به ترکیب اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

·         مواد را توسط قیف داخل دونات بریزید.

·         کمی کنجد روی مواد بریزید و در فری که قبلا با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است قرار دهید.

·         حدود ۳۰ دقیقه اجازه دهید مواد داخل فر بمانند و پس از طلایی شدن سطح اسنک ها می توانید آنها را از فر خارج کنید.

قورمه سبزی رژیمی

اکثر ایرانیان غذای مورد علاقه شان قورمه سبزی است. حذف قورمه سبزی ژیم لاغری به هیچ عنوان برای هیچ کدام از ما توجیه پذیر نیست و به هیچ قیمتی حاضر نیستیم قید آن را بزنیم. ما در اینجا طرز پخت قورمه سبزی رژیمی بدون روغن را به شما آموزش خواهیم داد.

4 علت مهم بوی بدن دهان را بشناسیم

هالیتوز یا همان بوی بد دندان مشکلی است که بیش از 50 درصد مرم درگیر آن هستند. این مشکل هم یک مشکل بهداشتی و همینطور اجتماعی است که روابط فرد با اطرافیان را تحت تاثیر قرار می دهد. بوی بدن دهان علت های مختلفی دارد که نباید از آنان سرسری گذشت و همواره باید به دنبال درمان آن بود.

مهم ترین علت های بوی بد دهان

بوی بد دهان می تواند به علت های مختلفی رخ دهد که یکی از ساده ترین و رایج ترین آن که هر روز با آن سر و کار داریم، سیگار کشیدن و خوردن غذاهای بودار است. اما اصلی ترین و عمیق دلیل آنها شامل موارد زیر می شوند:

بوی بد ناشی از لثه و دندان

پوسیدگی دندان، خرابی دندان و بیماری های مربوط به لثه رایج ترین علت بوی بد دهان است که به دلایل مختلفی مانند عفونت لثه اتفاق می افتد. عفونت لثه می تواند به دلایل مختلفی مانند بارداری، عوامل ژنتیکی، انواع پروتزها، دیابت و مصرف برخی داروها ایجاد شود.

جرم های موجود در لا به لای دندان ها که یکی از علت های اصلی بوی بد دهان است با انجام جرمگیری دندان از بین می رود.

ناشی از حلق

گاهی اوقات بوی بد از حلق فرد بلند می شود و گاهی هم مشکل از سینوس هاست که هر دوی اینها در مشکلات حلق و بینی خلاصه می شوند اما یک علت واحد ندارند. سنگ لوزه یکی از علت های بوی بد دهان ناشی از حلق است.

بوی بد ناشی از معده

یک سری مشکلات گوارشی مانند ریفلاکس معده، بیماری های کلیوی و همینطور زخم معده، باعث بوی بد ناشی از معده می شوند. دستگاه گوارش بهد از خوردن مواد غذایی مختلف، اسید ترشح می کند و باعث می شود بازدم فرد بو بگیرد. دلیل اینکه بعضی افراد با خوردن هر چیزی دهانشان بو می گیرد همین است که ناشی از ریفلاکس معده هنگام ترشح اسید معده است.

بوی بد ناشی از قاعدگی

یکی از عوارض جانبی دوره پریود و قاعدگی بوی بد دهان است. در دوره قاعدگی، میزان بزاق دهان به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند و میزان ترکیبات گوگرد دار به 300 درصد می رسد. برای حل کردن این مشکل، راه حلی به جز رعایت اصول بهداشت دهان و دندان نداریم.

ابن موارد بهداشتی شامل نخ دندان کشیدن، مسواک زدن، استفاده از دهانشویه و انجام فلوراید تراپی است.

مراحل رفع بوی بد دهان

·         رفع منشا اصلی بوی بد

·         اصلاح رژیم غذایی فرد

·         رعایت اصول بهداشت دهان و دندان

منبع: https://www.implantdr.ir/

درجه کیفیت لوازم یدکی هیوندای

خودروهای تولید شده در کمپانی هیوندای جزو بهترین ماشین ای تولید شده در دنیا است و ایمن بودن و کیفیت قطعات و محصولاتش زبانزد است. درست است که داشتن همچین خودرویی مزیت های بزرگی دارد اما دغدغه ای که افراد مختلف را درگیر خود می کند تامین قطعات هیوندای است. زیرا در صورت عدم استفاده از قطعات اصل، سلامت خودرو و طول عمر خودروی شما تحت تاثیر قرار می گیرد.

قطعات اصلی هیوندای

لوازم یدکی اصل هیوندا هنگام تولید برای شرایط مختلف شبیه سازی و تست می شود تا کیفیت، دوام و ایمن بودن آن مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت قطعه ای تولید شود که مطمئن است. این قطعات اصل به منظور عملکرد بهتر و در نتیجه افزایش طول عمر خودروهای هیوندای طراحی می شوند. پس از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در عمر بالای خودروی خود لازم است تا قطعات اصل و اورجینال تهیه کنید.

خرید لوازم یدکی هیوندای اصل

خوشبختانه به دلیل وجود انواع خودروهای هیوندای در ایران مانند آی 20، هیوندای النترا، سوناتا، آزرا، سانتافه، توسان و …، تهیه لوازم یدکی اصل برای خودروی هیوندای خود کار سختی نخواهد بود.

مضرات استفاده از قطعات تقلبی

متاسفانه امروزه بازار خودرو و قطعات آن پر از انواع قطعات تقلبی و یا دست دوم است که در صورت استفاده از آنها عملکرد و عمر خودروی شما را تحت تاثیر خود قرار می دهد. این قطعات نه تها خودشان طول عمر کوتاهی دارند، بلکه بر روی سایر قطعات خودرو که با آنها در ارتباط هستند نیز تاثیر منفی خود را خواهند گذاشت. دو ضرر اصلی استفاده از قطعات تقلبی به شرح زیر است:

خطرات سلامتی با خرید قطعات تقلبی

قطعات تقلبی سریع فرسوده و خراب می شوند و در نتیجه باعث خرابی خودرو می شوند. عدم رعایت استانداردهای کیفی درجه کیفیت لوازم یدکی هیوندای برخی کارخانجات برای جعل، جان شما را به خطر می اندازد و صدمه جبران ناپذیری را منجر می شود.

ریسک های مالی با خرید قطعات تقلبی

همانطور که گفتیم قطعات تقلبی زود خراب می شوند و باید قطعه ای جدید را جایگزین آن کرد که این تعویض های پی در پی باعث افزایش هزینه می شود و همینطور گارانتی خودروی شما را باطل می کند.

خدمات پس از فروش و گارانتی

مهم ترین نکته ای که هنگام خرید قطعات هیوندای باید در نظر داشته باشید این است که آیا قطعه ای که می خرید گارانتی و خدمات پس از فروش دارد یا خیر؟ در صورتی که قطعه خریداری شده دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد، خیال شما بابت این موضوع راحت می شود که در صورتی که محصول دچار نقص شده باشد به راحتی می توانید آن را عودت دهید یا درخواست مجدد داشته باشید.

فروشگاه استار پارت به عنوان وارد کننده و فروشگاه قطعات اصلی هیوندای و کیا، آماده ارائه با کیفیت ترین لوازم یدکی کیا و هیوندای با قیمتی مناسب است.

با اسلیو معده لاغر شوید و نگران نباشید!

در طی چندین سال گذشته نرخ بالای موفقیت عمل اسلیو معده، به طوری بوده که اکثر بیماران بیش از نیمی از اضافه وزن خود را از دست می دهند و آن را برای سال ها حفظ می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع که آیا واقعا اسلیو معده ایمن ترین راه برای لاغری است؟ آیا پولی که بابت هزینه عمل اسلیو معده پرداخت می شود ارزش دارد؟ و … بپردازیم.

جراحی اسلیو معده چیست؟

عمل اسلیو معده یکی از جدیدترین و شایع ترین جراحی های چاقی است که به آن گاسترکتومی اسلیو نیز می گویند. در طی این جراحی بهترین جراح اسلیو، حدود 80 درصد معده شما را برمی دارد و کیسه ای به اندازه یک موز باقی می گذارد. در این جراحی تقریباً همیشه از یک دستگاه لاپاراسکوپ کم تهاجمی و برش های کوچک استفاده می شود.

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده

به مدت دو هفته رژیم غذایی شما شامل مایعات خواهد بود، سپس به تدریج غذاهای جامد را طبق برنامه غذایی خاصی به رژیم روزانه خود اضافه می کنید. لازم است این نکته را خاطر نشان شویم که ممکن است دو ماه طول بکشد تا به یک رژیم غذایی طولانی مدت برسید.

کاهش وزن بعد از عمل اسلیو چقدر است؟

اسلیو معده یک روش جدید در جراحی لاغری است که اطلاعات چندانی از آن در دست نیست. با این حال، مطالعات اولیه نشان می دهد که تقریباً به اندازه بای پس معده و حتی بیشتر در کاهش وزن مؤثر است. طبق یک مطالعه گسترده موسسه ملی بهداشت، این جراحی به بیش از 85 درصد از بیماران کمک می کند تا بیشتر وزن اضافی (60 الی 80 درصد از اضافه وزن) خود را کاهش دهند و از آن جلوگیری کنند.

مزایای عمل اسلیو معده چیست؟

اسلیو معده می تواند منجر به بهبود شرایط مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع 2، آپنه خواب، فشار خون بالا، بیماری کبد چرب، آرتروز و … شود.

معمولاً عوارض جانبی کمتری نسبت به جراحی بای پس معده دارد.

نیازی به جسم خارجی در بدن ندارد.

بیمارانی که جراحی چاقی، از جمله اسلیو معده انجام می دهند، نسبت به افراد مشابهی که انجام نمی دهند، امید به زندگی بالاتر، سلامت بهتر و کیفیت زندگی بالاتری دارند.

به طور کلی استفاده از داروهای ضد التهابی (NSAIDs) پس از جراحی اسلیو معده بی خطر است.